Интервю

 "Радостен съм, че някак си сторих нещо добро за българското литературознание", казва литературоведът.

Лаф – интервю с депутата Пилян Деевски, специално за „Стършел“

В основата на клеветата, че съм направил филм, с който съм качил на бесилото Никола Петков, лежи една смехотворна клюка. Съчини я Радой Ралин, казва сценаристът пред pogled.info.

 "Подиграваха се с моята живопис, особено с онези картини с обърнатите човешки фигури", разказва художникът през 1925 г. 

„Не може да говориш едно и да правиш друго, а не може да нямаш високи стандарти, когато преподаваш. В някакъв смисъл обучаваш и себе си“, казва цигуларката.

„Ако наистина искате да промените живота си, ще намерите начин.  Ако не, ще си намерите оправдание“, смята авторката на „Ти си върхът“.

„Не политиката и политиците - културата определя съдържанието на демокрацията“, казва кинаджията.

„В своя творчески път съм се старал да бъда последователен по отношение на личната си естетика, да я усъвършенствам и обновявам, но без да се отклонявам от нея, без да внасям в нея чужди елементи“, казва композиторът.

"Компютрите сами по себе си са добри, но не и когато поглъщат човека."

Ингви Малмстийн, шведски музикант и композитор, роден на 30 юни преди 59 години  

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.