„Не мисля, че критиците разбираха какво правехме.“

„Бих се сравнил с кораб, който се промъква през бури, като прави кратки спирания в пристанищата. Един ден казах на един от моите приятели: „Търся един ангел със счупено крило, който не може да отлети оттук.“

„Аз съм луд - не само се интересувам, но съм луд по народната музика, уличната музика, интересуват ме паралелите между музиката, която се свири в селата по улиците и така наречената класическа и интелектуална музика. Интересувам се от това как същите идеи пътуват по земното кълбо. Цялото това етническо и музикално взаимодействие ме завладява. Чували ли сте някога транс музиката? Това е нещото.“ 

---

„ Бяхте началото на прогресивния рок ...

- Свирихме това, което искахме. Невъзможно е да измисли нещо изкуствено. Необходимо е да се изкара като от дете или като от цвете. Какво означава студено мислене, когато имаш жив инструмент в ръцете си и той диша, плаче, иска да каже нещо на целия свят? Затова не сме никакво начало. Тогава журналистите и критиците наричаха нещата с някои имена и ние просто искахме да направим нещо, от което на всеки да му се завие главата. И понякога беше възможно ...“

---

„Нашата музика е народната музика на технологичната ера.“

„Лед Цепелин“ беше група, която можеше при всяко ново изпълнение  да представи по друг начин едно и също нещо.“

„Не е необходимо да вярвате в себе си, най-важното е да вярвате в това, което правите. Тогава и други ще повярват.“

„Защо нашите песни звучат толкова силно? Защото създадох истинска армия! Армията на китарите!“

„Винаги съм вярвал в музиката, която правихме. Ето защо тя наистина беше безкомпромисна.“

ДЖИМИ ПЕЙДЖ -  английски музикант, основател на рок групата „Лед Цепелин“, роден на 9 януари 1944 г. Определян е от мнозина фенове и критици като един от най-добрите и влиятелни китаристи в историята на рока. Пейдж е и първият китарист, заедно с Джеф Бек, който налага и популяризира използването на дисторшън ефекти към електрическата китара, което се превръща в основен белег на рока.

 

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…