"Не правя разлика между поезия и рисуване."

"Опитвам се да използвам цветовете в живописта като думите в поезията, като нотите в музиката."

"За мен обектите са живи. Цигарата или кутията кибрит съдържат таен живот и вътрешен заряд като човешки същества." 

"Търся... неподвижно движение, нещо равнозначно на красноречива тишина, няма музика."

"Картината изниква от мазките с четката, както стихотворението изниква от думите. Смисълът идва по-късно."

"Най-простите неща ми дават идеи."

"Да се стремиш към свобода е да се стремиш към простота."

"Обикновена черта, нарисувана с четката, може да донесе свобода и щастие."

"Най-важното на изкуството е какво ще посее. Изкуството може да умре, картината да изчезне. Важно е какви семена са покълнали от тях."

"Мисля за студиото ми като за зеленчукова градина, където нещата следват естествения си ход. Те растат, избуяват. Трябва да ги присаждаш, да ги поливаш."

"Работя като градинар."

ХУАН МИРО -  испански художник и скулптор, сюрреалист, роден в Барселона на 20 април 1893 г. Той е бащата на съвременния авангард. Един от знаковите артисти на ХХ век. През 30-те години изразява презрението си към конвенционалните методи на рисуване, както и своето желание да ги „убие“ за благото на съвременните средства на изразяване. Създава предимно литографии както и пана, стенописи, скулптури, керамика, витражи. Има идея за четириизмерни изображения. Картините му са едни от най-продаваните и в наши дни. Умира на 25 декември 1983 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Щастието е като пеперуда. Ако я преследваме, винаги е извън обсега ни, но ако седнем тихо, може да кацне върху нас.”

Натаниел Хоторн, американски писател, роден на 4 юли преди 218 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот