„Крайната цел на изкуството е да засили, дори ако е необходимо, да изостри моралното съзнание на хората.”
„Всяка война, която настоява за отказ от разума, като необходимост за подкрепа, е лоша война.”
„В Америка ударите, които се нанасят срещу тялото, са твърде малко. Ние тука убиваме духа и сме станали експерти по това. Използваме психически куршуми и се убиваме един друг, клетка по клетка.”
„Ако някой не е достатъчно талантлив, за да стане писател, не е достатъчно умен, за да стане адвокат, и ръцете му треперят твърде много, за да извършва операции, той става журналист.”
„Америка е ураган и единствените хора, които не чуват тътена, са тези щастливци, невероятно глупави и самодоволни бели протестанти, които живеят в центъра, в спокойното око на големия вихър.”
„Америка… се е изгубила в телевизията. Защото в рекламата лъжливостта и манипулацията са издигнати до нивото на вътрешните ценности на рекламодателите. Прекъсването [за реклами] се счита като съпътстваща необходимост за пазара. Преди се е считало, че седем-осемгодишните могат да четат непрекъснато в продължение на час или два. Но те вече не го правят. Навикът е изгубен. На всеки седем до десет минути детето бива прекъснато от реклами по телевизията. Децата са свикнали с мисълта, че в тяхна изгода е да бъдат прекъсвани. В резултат те повече не са в състояние да учат. От системното прекъсване техните способности за концентрация са силно намалели.”
„Безрадостна е моята религия, неспокойна от тревоги, защото за да вярваш в Бога се изисква не любов, а смелост. Любовта идва като награда.”
„Белег на посредственост е да се търси прецедент.”
„Бракът има четири етапа. Първо е ухажването, след това женитбата, после децата, и накрая – последният етап, без който не можете да опознаете напълно жената, е разводът.”
„В Америка много малко хора ще ти се доверят, освен ако не си непочтителен.”
„В крайна сметка герой е този, който спори с боговете и по този начин предизвиква дяволите да оспорват неговото схващане. Колкото повече може да постигне един човек, толкова повече може да бъде сигурен, че дяволът ще обитава в неговото творчество.”
„Всяка една от моите книги ме убиваше малко по малко.”
„Ето как сълзите се стичаха по лицето на Чери… една чаена лъжичка, пълна с десетгодишна скръб.”
„Желанието за успех е като смазка за тайната проституция на душата.”
„Живеем във време, което е създало изкуството на абсурда. Това е нашето изкуство. То включва хепънингите, поп арта, лагера и театъра на абсурда… Дали имаме това изкуство, защото абсурдът е патината на отпадъците?… Или сме изправени лице в лице с отчаяното или напротив най-рационалното усилие, идващо от най-дълбоките слоеве на подсъзнанието ни, да спасим цивилизацията от ада и чумата на нейното залежаване.”
„Крайната цел на либерализма е вегетарианството.”
„Любовта си е любов – можеш да я намериш във всекиго, можеш да я намериш навсякъде. Въпросът е, че никога не можеш да я задържиш. Не и докато не си готов да загинеш за нея.”
„Не познаваш достатъчно една жена, докато не се срещнеш с нея в съда.”
„Няма нищо безопасно в секса. И никога няма да има.”
„Обикновено имам нужда от една бира, за да пусна мотора.”
„Разликата между написването на книга и излизането по телевизия е като разликата между зачеването и създаването на бебе в епруветка.”
„На никое сърце не му е толкова тежко, колкото на плахото сърце.”
„Тежките думи живеят в подземието на сърцето.”
„Убеден съм, че най-нещастни са тези хора, които от любовта биха направили изкуство. Това съсипва всички останали усилия. От всички творци те определено са най-жалките.”
„Функцията на социализма е да издигне страданието на по-високо ниво.”
НОРМАН МЕЙЛЪР - американски писател, публицист, драматург, сценарист и филмов режисьор, роден на 31 януари 1923 г. Заради острия си език и безкомпромисна критика е наричан арогантния гений на САЩ. Носител е на две награди „Пулицър”. Той е един от пионерите (заедно с Труман Капоти, Том Улф и Джоан Дидиън) на новата журналистика - умението да се пишат репортажи с литературни елементи. Автор е на 40 романа.
Умира на 10 ноември 2007 г.