„Семейните кавги са горчиви неща. Те не протичат по никакви правила. Не са като болежките или раните, а са повече като цепнатини в кожата, които не зарастват, защото няма достатъчно тъкан.”

„Никога не можеш да кажеш с увереност, какво място заемаш в живота на друг.“

„Проблемът е, че когато си трезвен, не ти се иска да те знаят, а когато си пиян – никой не иска да знае за теб.“

„Пиян съм от седмица и си мислех, че ако седна малко в библиотеката, това ще ме отрезви.”

„Не пишеш, защото искаш да кажеш нещо. Пишеш, защото имаш какво да кажеш.”

„Нищо не е толкова неприятно, колкото късметът на другите.”

„Стигнах до извода, че няма толкова очевидна разлика между хората, що се отнася до раса или интелигентност, каквато има между болния и здравия.”

„Лицата на повечето американки над 30 години са релефни карти на едно кисело и объркано нещастие”.

„Махнете удивителните знаци. Да слагаш удивителни знаци е като да се смееш на собствените си шеги.“

„За инцидент са необходими двама.“

„Аз съм циничен идеалист.“

„Великите книги се пишат сами. Лошите са тези, които трябва да бъдат написвани.“

„Да пораснеш е ужасно трудно. Много по-лесно е да прескачаш от едно детство в друго.“

„Това е красотата на литературата. Да разбереш, че твоите мечти са и чужди мечти, че не си самотен и изолиран, а принадлежиш към нещо.“

„Забравено означава простено.”

„Мъжете стават смес от чаровните маниери на жените, които са познавали.”

„Толкова е лесно да бъдеш обичан и толкова е трудно да обичаш."

„Цялото добро писане е да плуваш под водата и да задържаш въздух.”

 „Тестът за първокласна интелигентност е възможността да имаш две противоположни идеи в ума си по едно и също и време и да функционираш нормално.”

„На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите, в които се крием.”

„Семейните кавги са горчиви неща. Те не протичат по никакви правила. Не са като болките или раните, а са повече като цепнатини в кожата, които не зарастват, защото няма достатъчно тъкан.”

„Няма такова нещо като човек, който се опитва да бъде честен – това е като слепец, който да се опитва да види.”

 

ФРАНСИС СКОТ ФИЦДЖЕРАЛД – американски писател, роден на 24 септември 1896 г. Той пръв нарича 20-те години на ХХ век в САЩ „Ерата на джаза“ и описва най-ярко живота и хората през онова бурно десетилетие. С красивата си съпруга Зелда изживява години на интензивен светски живот и щедро харчене на пари. В началото на една от неговите истории Фицджералд пише, че „богатите са различни от вас и мен“. Той обрисува света на привилегированите в своите романи, от които „Великият Гетсби“ (1925) е най-известен. Прекалявал е с алкохола, умира на 21 декември 1940 г.

 

„Странно е, но съм по-добър в театъра. Чувствам сякаш разцъфвам пред публиката.“

Хю Грант, британски актьор, роден на 9 септември преди 64 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.

"Заговорът на мъртвите" - когато има свидетели и те не се страхуват да говорят

 

Много творци се поквариха при социализма, докато Марин Георгиев остана хем непокварен, хем непокорен.