Френската държава се е заела да върне блясъка на замъка на автора на „Тримата мускетари” – Александър Дюма-баща. Постройката в неоренесансов стил, намираща се близо до Париж – в Пон-Марли, известна като Замъка на Монте Кристо, ще глътне 921 хил. евро. Половината от парите ще дойдат от държавния бюджет, 200 хил. лв. ще са от застраховка, останалите средства ще бъдат предоставени от частни дарители, съобщи diepresse.com. По време на реставрацията посетителите ще имат възможност без прекъсване да посещават обекта. 

След като забогатява от писане, Дюма-баща купува имението и през 1844 г. започва строеж сред голямата 3 хектара английска градина. Освен замъка там изниква и постройка в неоготически стил, в която писателят работил. Тя също ще бъде ремонтирана. 

Дюма се наслаждавал твърде кратко на лукса там. През 1848 г. се принудил да продаде имението, за да си покрие дълговете. 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...