Филмът „Паразит” на южнокорейския режисьор Бонг Джуун-хоу е най-добрият филм за 2019 г. Това е решението на американското дружество на филмовите критици (National Society of Film Critics).

„Паразит” печели и номинацията за най-добър сценарий. Грета Гъруиг печели в категорията за най-добър режисьор с филма си „Малки жени”.

Антонио Бандерас е обявен за най-добър актьор за ролята си в „Болка и слава”, а Мери Кей Плейс („Диана”) – за най-добра актриса. Брад Пит е отличен за поддържаща роля в „Имало едно време в Холивуд“ Брад Пит, а Лора Дърн („Брачна история”, „Малки жени”) е удостоена със званието „Най-добра поддържаща актриса”.

Най-високо е оценена камерата на Клер Матън („Портрет на едно момиче в пламъци“, „Атлантик“).

Най-добрият документален филм за 2019 г. според американските филмовите критици е северномакедонския „Медена земя“ (реж. Тамара Котевска и Любомир Стефанов).

 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...