„Там, където няма форма, няма и идеи."

„Художникът трябва да присъства в своето произведение като Бог във вселената: да бъде вездесъщ и невидим.”

„Колкото по-прекрасна е мисълта, толкова е по-звучна фразата.”

„Целият прогрес, на който можем да се надяваме, е да направим хората малко по-малко зли.“

„Сърцето е като стомаха - нуждае се от разнообразна диета.“

„Чети, за да живееш!“

„Човек може да управлява това, което прави, но не и това, което чувства.“

„Да си глупав, егоист и в добро здраве са трите задължителни изисквания, за да бъдеш щастлив. Но ако глупостта липсва, всичко е изгубено.“

„Бъдещето ни безпокои, миналото ни държи. Ето защо настоящето ни убягва.“

„Артисти, които търсят перфекционизъм във всичко, не го постигат в нищо.“

„Нищо не е по-унизително от това да видиш идиоти да успяват в начинания, в които си се провалил.“

„Когато роптаеш против идиоти, рискуваш сам да се видиотиш.“

 „Обичам да обичам, обичам и да ненавиждам.“

„Парите са причина за всички злини.“

„Самотата не бива да се запълва със спомени – те само я задълбочават.“

„Темата не се избира. В това е именно тайната на шедьовъра, че темата е отражение на темперамента на писателя.“

„Това, което е написано добре, никога не омръзва. Стилът е самият живот, това е кръвта на мисълта.“

ГЮСТАВ ФЛОБЕР – френски писател, роден на 12 декември 1821 г. Той е един от водещите представители на литературния реализъм във Франция. Остава завинаги в литературната съкровищница с „Мадам Бовари“, „Възпитание на чувствата“, „Саламбо: Пред стените на Картаген“ , с кореспонденцията си и с грижливата си страст към своите стил и естетика. Известният писател на разкази Мопасан е негово протеже. Флобер умира на 8 май 1880 г.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.