Отворено писмо, в което се настоява да се спрат своеволията  на Таня Карбова - директор на Театрално-музикалния център в Разград , е подкрепено с подписите на целия оркестър и 1076 граждани. 

 

ДО

Г-Н НАЙДЕН ТОДОРОВ

МИНИСТЪР НА КУЛТУРАТА

КОПИЕ: Г- Н СТАНИСЛАВ ПОЧЕКАНСКИ

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪЮЗА НА МУЗИКАЛНИТЕ И ТАНЦОВИ ДЕЙЦИ

КОПИЕ: Г-Н ДЕНЧО БОЯДЖИЕВ

КМЕТ НА ОБЩИНА РАЗГРАД

РЕДАКЦИЯТА НА ВЕСТНИК ЕКИП 7

 

Уважаеми г-н Тодоров,

Ние музикантите от Разградска филхармония се обръщаме към Вас за съдействие като възможно най-компетентния човек, по повод продължаващите опити на директорката на Театрално-музикалния център (ТМЦ) в Разград – Таня Карбова,  да решава управленските си проблеми за сметка на оркестъра чрез саботиране на  дейността му. Съвсем съзнателно и целенасочено тя го осакатява кадрово за постигане на основната си цел – Разградска филхармония да съществува де юре в правилника на ТМЦ, а фактически да бъде сведена до камерен състав, който да изнася само образователни концерти в детските градини.

Повод за нашето писмо са напускането и освобождаване на колеги заемащи длъжностите първа флейта, първи кларинет, втори фагот, първа валдхорна, втори обой, първи тромбон и освобождаването на цигуларката Галина Коцева – дългогодишен концертмайстор на оркестъра, която въпреки пенсионната си възраст е  в прекрасна физическа и професионална форма. На среща  в Министерството на културата през януари 2023г., както и в свои интервюта, г-жа Карбова заяви, че „когато се наложи да се правят концерти, освободените музиканти и пенсионерите ще бъдат викани на хонорар“  и няма нужда свободните бройки да бъдат попълвани. След като от дирекция „Сценични изкуства“ в Министерство на културата стопираха тази абсурдна идея, г-жа Карбова доказа, че не само не възнамерява да изпълнява обещанията си да заплаща хонорари  при необходимост, но и съзнателно  саботира нашата работа, като принуждава титулярния и гостуващите диригенти да изпълняват симфонични произведения с по един духов инструмент от всяка група.

За да не бъдем голословни Ви информираме, че последните концерти на оркестъра с филмова музика от Джон Уилямс, Ханс  Цимер, Нино Рота, Свиридов, увертюра и арии от Моцарт, Верди, симфония от Шуберт и др., бяха изпълнени със „състав“ – по един дървен духов,  по два медни инструмента, липса на тромбон,  пет първи и втори цигулки, три виоли, две виолончели и контрабас. По време на репетиционния период постоянно се раздават части от партии на отсъстващи инструменти на колеги от други групи, за да може съответното произведение да прозвучи горе - долу близо до оригинала. Тук искаме да вметнем, че госпожа Карбова, на която и липсват познания за спецификата на нашата пряка работа, взима всичките си управленски решения по кадровите въпроси на оркестъра без да се консултира нито с главния диригент, нито с експерти в нашия бранш. 

При абсолютно липсващ  диалог, вече повече от половин година нашият оркестър на практика се самоуправлява, като цялата организаторска работа, която в предишния управленски мандат се вършеше много добре от служители на ТМЦ, в момента се върши само от главния диригент и колежка от оркестъра, изпълняваща длъжността „инспектор”. Резултатите са обнадеждаващи въпреки  антифилхармоничната дейност на директорката –  успяхме да възстановим Международния клавирен конкурс „Димитър Ненов“, имаме регулярни симфонични концерти и започнахме музикално-образователна дейност в Разград и областта,  в началото на април ни предстои да направим симфонични концерти в Търговище ,Попово и Силистра.  Искаме да Ви информираме, че за образователните  концерти ние сами си правим афиши и набавяме помощни материали, които  заплащаме с лични средства.

Г-жа Карбова с всички свои действия показва, че не желае  филхармония „ Д. Ненов” да съществува в състава  на ТМЦ - Разград, до сега тя само освобождава колеги и не е назначила нито един!

Уважаеми г-н Тодоров,

Загрижени за бъдещето на нашия оркестър Ви молим за спешна среща между експерти от дирекцията „Сценични изкуства“, председателят  на СБМТД  и Община Разград, на която да бъдат обсъдени методиката на финансиране на ТМЦ - Разград и г-жа Таня Карбова да изложи концепцията си за развитието на института, защото сме много обезпокоени, че следващата вълна освободени ще бъдат нашия главен диригент Иван Стоянов, който е доказан професионалист и направи много за една година, откакто беше назначен, както и колеги - пенсионери, които заемат възлови места в оркестъра, което ще доведе до фактическата му ликвидация.

С уважение:

Оркестрантите от Разградска филхармония „проф. Димитър Ненов“

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин