Руският дизайнер Михаил Петрик публикува в YouTube видео, в което сравнява сцени от филма „Завръщането” на Алехандро Гонсалес Иняриту със сцени от филми на Андрей Тарковски. От материала става ясно, че между творбите на двамата майстори има много общи неща.

„Когато гледах филма, не забелязах това… Не мислех, че това са метафори на Тарковски. Нямах такива очаквания. Идеята да направя монтажа се появи, след като видях, че някой е намерил сходства”, казва пред russian.rt.com Петрик.

За да бъде убеден, че има заимствания, той изгледал много внимателно филмите на Тарковски и се убедил, че заемките са очевидни.

„Това се нарича почит, когато един режисьор е цитиран от друг. Това е уважение към майстора, от когото се възхищава и вдъхновява”, добавя авторът на видеото.

Пред РИА новости кинокритикът Александър Голубчиков заявява:

„В киното, както и в литературата и живописта, подражанието е обичайно. Най-вероятно авторите изразяват по този начин своята почит към обекта на подражание. Просто в киното, в масовите изкуства, това се забелязва най-добре. Това го правят всички режисьори – изграждат рамката, после идва ред на сцената и корекцията на цветовете”.

Според него такива заимствания могат се видят при режисьорите постмодернисти като Тарантино, който открито копира оригиналите на майсторите.

„Иняриту в този смисъл съвсем не е лош”, категоричен е кинокритикът.

За работата си по „Завръщането” мексиканският режисьор е номиниран за „Оскар”. Той е носител на награда БАФТА, „Бодил“, две награди „Златен глобус“ и три награди „Оскар“, номиниран е за „Гоя“, три награди „Сезар“ и седем награди „Сателит“. Сред известните му филми са „Кучката любов“, „11 септември“, „21 грама“, „Вавилон“, „Бютифъл“ и „Бърдмен“.

АНДРЕЙ ТАРКОВСКИ (1932 – 1986) е един от най-значимите световни филмови режисьори и сценаристи, както и един от първите независими творци в съветското кино. Критиците го причисляват към гениалните майстори на седмото изкуство наравно с Ингмар Бергман, Микеланджело Антониони и Федерико Фелини.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„През целия си живот бях преследван от мисълта, че очевидно мъжете не искат да бъдат свободни. Те винаги искат да бъдат роби на някого, например на кариера или жена.“

Марчело Мастрояни, италиански актьор, роден на 28 септември преди 97 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.