КРЕМЕНА НИКОЛОВА – ФЛОР 

На 5 юли младите, но вече утвърдени на международната сцена пианисти Виктория Василенко и Сергей Редкин излизат на сцената на зала "България" в концерт - част от лятната програма на Софийската филхармония. В програмата са включени 11-и и 12-и концерт за пиано от Моцарт. На диригентския пулт застава маестро Пламен Джуров.

В света на музиката Моцарт отдавна се е превърнал в емблема, а творбите му са сред най-предпочитаните от меломаните. Да интерпретираш неговата музика е нож с две остриета, но Василенко и Редкин се справят с финес, като поднасят виртуозно зрели и в същото време нетипични изпълнения. Софийската филхармония и Пламен Джуров подкрепят музикантите в техния път към сърцата на публиката.

Виктория Василенко е възпитаничка на Националното музикално училище „Любомир Пипков” в София в класа по пиано на проф. Стела Димитрова – Майсторова. От 2011 г. е студент във Висшия музикален колеж „Кралица София”, Мадрид, Испания при световно известния руски педагог и пианист Дмитри Башкиров. От септември 2014 г. паралелно е студентка в Нов Български Университет, департамент „Музика“ в София и в Академията на Лаго ди Комо, Италия. От 2016 г. продължава обучението си във Висшия колеж за музика „Кралица Елизабет“, Брюксел, Белгия при Аведис Коюмджиан и Луи Лорти, А от 2017 г. следва Магистърска степен в Кралската Брюкселска Консерватория при проф. Боян Воденичаров.

Виктория е носител на множество първи, втори и специални награди от национални и международни клавирни конкурси в България, Гърция, Италия, Чехия, Англия. През ноември 2012 г. печели втора (при неприсъдена първа награда) на Международния клавирен конкурс „Джеймс Мотрам” в Манчестър, Англия. През септември 2016 г. печели първа и специална награда на престижния Международен конкурс “Джордже Енеску” в Букурещ, Румъния.

Пианистката е изнасяла много рецитали, два от които във Виена (2008) и Ню-Йорк (2010). Била е солист на различни оркестри като Симфоничния оркестър на Ливърпул, Брюкселски камерен оркестър, камерен оркестър Линкълнууд (САЩ), Оркестър на Класик ФМ радио, Симфоничен оркестър на БНР, Софийска филхармония, Нов Европейски оркестър, Фестивалния оркестър на Лятната музикална академия „Музика Мунди” в Белгия под палката на Максим Венгеров през 2009 г. и много други. Наградена е два пъти с „Кристална лира” за най-добър млад изпълнител – като солист на концертен сезон 2007-2008 и като камерен изпълнител през 2012.

Руският пианист Сергей Редкин е лауреат на престижния Международен конкурс "П. И. Чайковски" в Москва. През 2016 г. големият руски диригент Валери Гергиев го кани като солист на оркестъра на Мариинския театър. Заедно изнасят концерти в залата на Парижката филхармония, в Бруклинската музикална академия (Ню-Йорк), в «Аудиторио Насионал» в Мексико, «Аудиторио Насионал», Мадрид, в зала "Бела Барток", Будапеща, и на фестивала «MPHIL 360» в залата на Мюнхенската филхармония.

Сергей Редкин свири с водещи световни оркестри като Лондонския филхармоничен оркестър, Московския държавен академичен симфоничен оркестър, Филхармонията на Санкт - Петербург под диригенството на Юрий Темирканов, Симфоничния оркестър на името на П. И. Чайковски под палката на Владимир Федосеев.

 

Пианистът е лауреат на ежегодната специална награда на клавирния фестивал в Рур (Германия), номиниран от американския композитор Филип Глас и диригента Денис Ръсел Дейвис.

 

Сергей Редкин е Artist in Residence към музикалния колеж "Кралица Елизабет" в Белгия.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ЮБИЛЕЙ

    Препускай, индианецо!

     Гойко Митич на 80.

     

    За нас той беше идол, пример за подражание, олицетворение на Доброто, вечният смел и благороден индиански вожд, готов да воюва със злото в Америка в името на справедливостта и човешката хармония.

     

„По-добре е да се изкачваш, отколкото да слизаш, дори ако си паднал няколко пъти.“

Антонио Бандерас, испански актьор, роден на 10 август преди 60 години

Анкета

Ще купувате ли повече книги, като падне ДДС?

Да - 41.7%
Не - 33.3%
Зависи - ако намалят цените - 16.7%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.

За Дизела и неговата предпоследна крачка

 

Историята на Кирил Николов нагледно доказва в какво се превръщат мечтите, ако ги преследваш упорито и последователно.