„Всеки човек е красив по своему, но не всеки може да покаже видимо красотата си.“

„Смъртта решава всички проблеми. Няма човек и няма проблеми.“

„Всичко може да бъде забравено: обиди, негодувание, несправедливост, но унижението не се забравя от никого, то е в човешката природа. Животните се преследват, воюват, убиват, ядат, но не се унижават. Само хората се унижават един друг. И никой няма да забрави унижението си и онзи, който го е унизил, никога няма да му прости. Напротив, той винаги ще го мрази.“

„Въпросът не е в това в каква ситуация попада човек – това често не зависи от него. Въпросът е как човек излиза от тази ситуация – това винаги зависи от него.“

„Онези, които изпращат хората в изгнание, се заблуждават, мислейки, че по този начин ще сломят човек. Можеш да убиеш, не можеш да сломиш.“

„Колкото повече хора имат апартаменти, толкова по-малко места се намират, където човек да прекара нощта.“

 „Убежденията се променят, но страхът никога не изчезва.“

„Младостта има своите права. И първото й право е да се смее.“

„Когато човек има много способности, му е трудно да намери себе си.“

„В приятелството няма равенство. В приятелството, както в политиката: някой води, някой е воден, някой влияе, някой е повлиян.“

„Няма отчаяни позиции, има отчаяни хора.“

„От милосърдие не се правят политическите завои.“

„Когато се страхувате да кажете нещо излишно, няма да кажете главното.“

АНАТОЛИЙ РИБАКОВ – руски писател, роден на 14 януари 1911 г. След като оцелява през Втората световна война написва популярната детска книга „Кортик“. През 1950 г. публикува новелата "Шофьори (Водители), а през 1979 г. новелата „Тежък пясък“ за съдбата на еврейско семейство по време на нацистката окупация. Най-популярната му творба е „Децата на Арбат“. Умира на 23 декември 1998 г. в Ню Йорк.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • КЛАСАЦИЯ

    10-те най-добри филма на XXI век, които вече са класика

    BBC Culture не приемат тезата за тоталната филмова суша и се допитват до 177 кинокритици от различни страни кои са 10-те заглавия, създадени от 2000 г. до днес, които ще останат в киноисторията.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

По кръв съм грузинец, културата ми е руска, а по националност съм от Петербург.”

Джордж Баланчин, световноизвестен балетмайстор, роден на 22 януари преди 117 години

Анкета

"Туитър" наруши ли свободата на словото, като блокира Тръмп?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Бедуин“ -  местен герой обуздава нашата корупция и престъпност

 

Но защо и в „Бард“ редакторката си е гледала работата си през пръсти. 

"Звезден пратеник". Марин Георгиев за Николай Кънчев, за истината

 

Пътят и съдбата на Николай Кънчев са част от пътят и съдбата и на българската поезия от края на 50-те години до 2007, когато той напусна този грешен свят.

„Скъпи другари!“ е един от най-силните и стойностни филми на Кончаловски

 

 

Режисьорът представя максимално обективно и точно трагичните събития от лятото на 1962 г. в Новочеркаск - разстрела на протестиращи работници.