Драматичен театър „Сава Огнянов“ (Русе) ще проведе националният конкурс за млад театрален режисьор „Слави Шкаров“. Въпреки ситуацията с коронавирус в страната, селекционерът на конкурса за 2020 г. Богдана Костуркова е успяла да изгледа всички спектакли, които са заявили участие в конкурса.

За трета поредна година  националният конкурс на името на големия режисьор Слави Шкаров ще покаже избрани модерни постановки. В селекцията са включени спектакли на млади режисьори до 35-годишна възраст. Ето и имената на режисьорите с техните спектакли, които ще видим между 28-ми и 31-ви октомври:

 

Снимка: Иван Христов

ДЕНИСЛАВ ЯНЕВ с постановката „Една крачка до предела“ от Игор Бауерзима в ДТ – Търговище.

Участват актьорите: Ивона Маврова и Явор Гаджев.

Сценограф: Галина Абаджимаринова

Хореограф: Неделя Ганчева. 

Пиесата на Игор Бауерзима се занимава с една доста особена и тъмна сама по себе си тема,а именно – Нагонът към самоубийство („Танатос“ по Фройд). Поводът за написването й дава новинарска хроника, която авторът прочита и която разказва за странния случай на двама тийнейджъри в Норвегия, запознали се с в чат за самоубийци и решили да прекратят живота си от върха на един фиорд. Този образ предизвиква Бауерзима да се опита да допусне кои са били тези хора, какви са били мотивите им и какво са правили там, на върха, на края на света малко преди да извършат потресаващия акт.

 

Снимка: Личен архив

ОВАНЕС ТОРОСЯН с авторски моноспектакъл „Game over“ – независим проект

Пърформинг и авторският моноспектакъл на Ованес Торосян GAME OVER е своеобразно начало на формата „Театър на късите форми“.

Природата на артиста, пътят към сцената, равносметката, сънищата и реалностите, които обитава всеки от нас, са само част от темите в експерименталния моноспектакъл на Ованес Торосян. Актьорът е и режисьор на самия себе си и на персонажите, които представя в GAME OVER. Този факт засилва още повече субективно-обективните отношения вътре в текста и навън в изиграването му. Както самият Ованес Торосян отбелязва в бележките към пиесата „Времето на действието е вакуум, което по дефиниция означава, че отсъства вещество в определен обем от пространството или казано накратко пространството е празно. Но както всички ние знаем, абсолютен вакуум не съществува и често говорим за различни степени на вакуум в зависимост от атмосферното налягане“.

 

Снимка: Георги Вачев

ДАМЯН ТЕНЕВ с постановката „Януари“от Йордан Радичков в ДКТ –„Ив. Димов“ – Хасково.

Участват актьорите: Явор Бахаров, Петко Венелинов, Петър Влайков, Димитър Атанасов, Емануил Костадинов, Пламен Петков, Димитър Димитров

Сценограф: Радостина Тодорова

Музика: Георги Георгиев

Тази пиеса има специално място в историята на Хасковския театър. Тъкмо на неговата сцена Иван Добчев поставя „Януари“ през 1989 година и спектакълът преобръща представите за съвременен театър с новаторския си подход, а екипът на представлението получава множество награди.

Сега Радичковите герои оживяват отново на сцената, в актьорското превъплъщение на Явор Бахаров, Петко Венелинов, Петър Влайков, Димитър Атанасов, Емануил Костадинов, Пламен Петков, Димитър Димитров.

 

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…