Камерният ансамбъл „Силуети“  - Калина Митева (цигулка), Габриела Калоянова (виолончело), Лилия Жекова (пиано) и Кристиян Калоянов (кларинет), ще се присъедини към европейските празненства по случай 250-годишнината от рождението на Лудвиг ван Бетовен с цикъл от четири концерта в залата на Сити Марк Център за изкуство, София. 

Първият е на 19 февруари от 19 ч.. За начало младите музиканти  избират три от ранните триа на композитора - от опус 1 и опус 11. В следващите концерти - на 27 май, 1 октомври (Ден на музиката) и 16 декември (рождения ден на Бетовен), редом до неговите творби ще звучи и музика от негови съвременници или продължители: Хайдн, Моцарт, Шуберт и Брамс.

Камерният ансамбъл „Силуети“ е сформиран официално през 2012 г. Музикантите работят заедно от 2008 г. под ръководството на на проф. Венцеслав Николов, а името на състава е вдъхновено от пиесата за виолончело и пиано на акад. Васил Казанжиев - „Силуети”.

 

„Хората живеят дълги години в брак, защото го искат, а не, защото вратите са заключени.”

Пол Нюман, американски актьор и режисьор, роден на 26 януари преди 100 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...