Борис Ейфман и неговата балетна трупа ще гостува и в София на 23 октомври в зала 1 на НДК  с постановката „Евгений Онегин“. Спектакълът идва у нас след гастроли в Ню Йорк, Пекин и Париж. 

Отзвукът в авторитетните американски издания за Борис Ейфман и световния успех на балетния шедьовър „Евгений Онегин“ е повече от блестящ: 

"Единственото нещо, за което можем да се съмняваме е дали той е последният водещ хореограф на ХХ век или първият такъв на ХХI век“  - "Ню Йорк Поуст"/ Клайв Барнс

„Светът на балета, намиращ се в търсене на главния хореограф, може да прекрати търсенето. Той е намерен - той е Борис Ейфман.“ -  "Ню Йорк Таймс" / Анна Киселхоф

Хореографът смело експериментира с танцова техника и музикални стилове, смесвайки класическа музика с рок и джаз.  Музиката в „Евгений Онегин“ е съчетание на класически творби на Пьотър Илич Чайковски с рок музиката на Александр Ситковецкий - създател на руска рок група "Автограф". 

Балетът „Евгений Онегин“ е по едноименния роман в стихове на А. С. Пушкин.  Борис Ейфман пренася героите на класика  в наши дни, в драматични и екстремни ситуации в които старият свят се разпада, а животът диктува нови правила. 

Изборът на романа в стихове, наречен „Енциклопедия на руския живот“ на А. С. Пушкин, не е случаен. Романът вълнува и днес с удивително точния архетип на руския характер за своето време, с поетичните образи на руската душа – загадъчна, непредсказуема и чувствена. 

Балетния театър на Борис Ейфман е с 42 – годишна история. Световната критика  определя балета като „Уникален балетен театър, стил и вселена“, а Борис Ейфман като „страхотен театрален магьосник“ и „един от водещите хореографи в света за всички времена“

Причината за този безпрецедентен успех, според самия Борис Ейфман се дължи на това, че спектаклите му от гледна точка на хореография, музикално съдържание, сценография и сюжет събуждат дълбоки емоции в зрителите, които събарят културни и езикови бариери.

Хореографът блестящо съчетава авангардните постижения на съвременния балет с академичното си образование в Руската класическа хореография и създава уникален стил в танцовото изкуство.

„Това, което правя може да се нарече танц от емоции, свободен танц, нов език, в който са преплетени класика, модерн и много други неща“  казва  Ейфман.                               

 

„Трябва да си дадем сметка, че оставяме нещо след себе си. И това е споменът за нас в децата ни."

Кевин Костнър, американски актьор и режисьор, роден на 18 януари преди 70 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...