Художникът Недко Солаков и журналистът Константин Вълков коментираха пърформанса на Ода Жон в София по БНТ тази сутрин. Недоволство в социалните мрежи предизвика храната на масата, аранжирана като женски тела от колбаси.

Солаков определи коктейла след изложба на Ода Жон в Националната художествена галерия като произведение на изкуството.

„Това е произведение на изкуството. То не е публично. Това се вписва хомогенно в цялата концепция на нейната изложба. Като се започне от това подготвително придвижване на скулптурната композиция, а именно прегръдката”. Трябва да сложим нещата в някакъв ред. Арсен Венгер казва нещо много умно и чудесно за повода: „Беше време, когато решенията се вземаха вертикално”, каза художникът по БНТ.

"Ода Жон взема своето решение, с подкрепа на куратора и директора на Националната художествена галерия или не, и прави нещо, което тя смята, че е част от изкуството. Дойде време обаче, когато публиката се качи на сцената. Не трябва да се влиза в обяснителен режим. Галерията е терен за изява", обясни Вълков.

„Пленяват ме хора, които могат да живеят без страх от последствията, да бъдат страстни без предпазливост, хора, които безумно мразят и обичат.”

Федерико Фелини, италиански режисьор, роден на 20 януари преди 105 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Съседната стая“ - за правото на избор, приятелството и нещата от живота

 

Филмът е елегантно и изтънчено есе за смисъла на живота и за избора на смъртта...

Вслушвания в уроците на мъдростта и времето

В самия край на 2024 г. българската литературно-философска публика беше зарадвана от книгата „Вслушвания“ на Митко Новков, съдържаща дванадесет негови есета...

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...