Концепцията на българския режисьор Галин Стоев за развитието на театъра в Тулуза беше предпочетен пред проектите на известни френски театрали и журито го избра за директор, съобщи sceneweb.fr. 

Той е победил Ерик Лакаскад, Доминик Питуасе, Филип Калверио и Орели Немюр. Ще поеме поста на 1 януари 2018 г. от Лоран Пели и Агат Мелинан, които ръководят театъра от 10 години.

Стоев е роден през 1969 г. във Варна, завършва Националната академия за театрално изкуство и кино в София при проф. Крикор Азарян. Френските медии го представят като специалист по класиката - Корней, Шекспир, Мюсе, Брехт, който прави преход към съвременния репертоар. Поставял е пиеси в Лондон, Лийдс, Щутгарт, Москва, Буенос Айрес, а през 2005 г. основава собствен театър в Брюксел - Figerprint. Българинът често е канен във Франция.

Българските медии припомнят, че Стоев дебютира като режисьор през 1999 г. в Народния театър и оттогава редовно поставя пиеси там. С "Аркадия" на Том Стопард печели "Аскеер" за най-добро представление през 2001 г. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие