Световноизвестната цигуларка Клара-Джуми Канг ще свири в София, съобщи sofiaphilharmonie.bg. Тя ще участва в концертът, посветен на 10-годишнината от присъединяването на България към Европейския съюз, с който се открива и новият сезон на Софийската филхармония. Той е озаглавен "Хвалебствена песен" - заглавие, взето от Феликс Менделсон-Бартолди и ще се състои на 19 януари в зала „България“. Диригентската палка е поверена на Урош Лайовиц. Като солисти ще се изявят Силвана Пръвчева (сопран), Нина Веселина (сопран) и Милен Божков (тенор).

В програмата са Концерт № 2 на Хенрик Виенявски и „Хвалебствена песен” на Менделсон-Бартолди.

КЛАРА-ДЖУМИ КАНГ е родена в Германия през 1987 г. в семейството на музиканти. Започва да свири на цигулка на три годишна възраст. След година постъпва в музикалното училище в Манхайм  при Валерия Градова, като става най-малкият ученик, приеман някога в това учебно заведение. По-късно отива в консерваторията в Любек в класа по цигулка на Закар Брон. 5-годишна дебютира с оркестър, а година по-късно е на корицата на списание „Die Zeit”, а темата е „Ерата на вундеркиндите“. На 7 години е приета в „Джулиард Скуул“ с пълна стипендия и учи при Дороти Дилей. На тази възраст вече е свирила със знаменити оркестри като „Гевандхаус“ в Лайпциг, Филхармонията на Сеул, симфоничните оркестри на Атланта, Ница и Хамбург. На 9-годишна възраст записва солов рецитал и Тройния концерт на Бетовен за звукозаписната фирма „ТЕЛДЕК“.

Клара завършва бакалавърска и магистърска степен в Корейския университет по изкуствата в класа на Нам-Юн Ким. В този период печели първи награди от редица международни конкурси като „Тибор Варга“ и „Сендай“, конкурсите в Индианаполис, Хановер и Сеул. Клара-Джуми се представя като гостуващ артист на световно признати оркестри в Япония, Корея, Русия. Изнася рецитали в цяла Азия, прави концертни турнета в САЩ и Европа. През последните години работи с Виенския камерен оркестър, Оркестрите на швейцарска Романия и Санкт Петербург, „Кремерата Балтика“, „Московски виртуози“, „Берлински барокови солисти“, Филхармонията на Сеул, Мариински оркестър и редица други. Сътрудничи с Гидон Кремер, Владимир Спиваков, Хартмут Хенхен, Чо Лян Лин, Максим Рисанов, Готие Капюсон, Юрий Темирканов, Валери Гергиев.

През 2012 г. Клара е обявена за една от 100-те най-обещаващи и влиятелни личности в Корея. Получава и множество награди за цялостна кариера и изключителни постижения в изкуството.

От пет години Клара живее в Мюнхен. За да купи подходящия лък за цигулката си, Клара позира като фотомодел в реклами за козметични продукти. Критикувана остро за това, тя отговаря: „Лъковете струва толкова много, какво лошо има в малко позиране?!“

Клара-Джуми Канг свири на цигулка „Страдивариус“ от 1708 г., предоставена й от Samsung Cultural Foundation Korea.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.