Класическият роман на Лев Толстой "Ана Каренина" вече има музикална версия, съобщи theguardian.com. Спектакълът ще открие сезона на оперетата в Москва през октомври.

Въпреки че мащабният сюжет трудно може да бъде побран в двучасов спектакъл, продуцентите му твърдят, че са се придържали възможно най-много към оригинала. Само в костюмите е вложена фантазия - въпреки че ще са подобни на автентичните дрехи от ХІХ век, те ще носят елементи и от висшата мода. Сцена от мюзикъла ще се играе дори върху ледена площадка, за да е автентичен моментът, в който Левин прави предложение на Кити.

Романът на Толстой е адаптиран много пъти за сцена и за екран. Има дори опера. Вечният сюжет за любовта и изневярата не спира да привлича режисьорите и продуцентите. 

"Романът съдържа всичко. Той е може би най-мащабното изследване на отношенията между мъжете и жените", казва Владимир Тартаковски, директор на оперетата и един от продуцентите на мюзикъла. 

Миналата година на московската сцена се игра и музикалната версия на "Престъпление и наказание" по Фьодор Достоевски. Популярността на мюзикълите расте в Русия, но все още има дълбока пропаст между поп музиката и високата култура, казва директорът. 

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…