Петото издание на "Европейска театрална работилница" започва днес, 25 юни, със спектакъла „Времето е спряло”от Доналд Маргулис. Представлението е на румънския театър „Одеон” от Букурещ. Фестивалът ще продължи до 28 юни. Той е създаден с амбицията да бъде своеобразен Дунав мост в областта на театралното изкуство, като показва в Русе избрани представления на европейски театри и събира на делова среща техните директори, за да планират, при възможност, съвместни проекти по европейски програми. Домакин на театралния празник е Драматичният театър „Сава Огнянов” в крайдунавския град.

Ще бъде представен и спектакъла на румънския театър "Маска" "Живи статуи", като темите тази гони са "Детски приказки", "Помпей" и "Стената". Живите статуи, които ще бъдат представени в центъра на града, са част от последното издание на международния фестивал на живи статуи в Букурещ. Това е уникално културно събитие за Румъния и Източна Европа, построено на оригинална концепция на Михаил Малаймаре. 

Румънските театрали пристигат с екип от 80 души, а живите статуи ще се разположат в алеите около Паметника на свободата. 

Европейската "Театрална работилница" ще бъде закрита на 28-ми юни със спектакъла на Русенския театър "12-та нощ" от Шекспир.

 

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин