Българска цигуларка стигна до финала на международния конкурс за цигулари между 17 и 29 години "Карл Нилсен" в Дания, съобщи thestrad.com. 25-годишната Лия Петрова се състезава с музиканти от САЩ и Южна Корея. Преди това конкурентите бяха 24 души. 

Тримата финалисти ще изпълнят концерта на Нилсен за цигулка и друго романтично произведение по свой избор заедно със симфоничния оркестър на Одензе. Победителят ще получи 12 хил. евро, запис на компактдиск със същия оркестър и възможност за поне 10 изяви с най-добрите филхармонии в Европа. 

Журито се състои от известни цигулари и челисти. Конкурсът се провежда от 1980 г. 

ЛИЯ ПЕТРОВА е родена в София в семейството на музиканти. Започва да свири на 6 г., на 8 е наградена с моцартов медал и е обявена за най-младия артист на ЮНЕСКО. От 2010 г. следва в "Queen Elisabeth Music Chape". Свири на уникална цигулка от 1690 г. Носител е на втората награда на международния конкурс "Varga Sion Valais" за изпълнение на концерт за цигулка на Менделсон.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 166 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.