Легендарният китарист на „Куийн” Брайън Мей изнесе впечатляващ урок по естетика на българските фенове на рока, които уважиха неговия концерт в София. В сряда, 16 март, той и Кери Елис – британската звезда на мюзикъла, разтърсиха зала 1 на НДК с изключително прецизните си изпълнения, с безукорното си сценично поведение и с впечатляваща интелигентност. Невероятното акустично звучене на дуото беше допълнено от пианото на Джеф Лийч. 

Още след втората песен Брайън Мей сподели, че това не е концерт, а парти, с което моментално приобщи публиката, правейки я съпричастна към внимателно подбрания репертоар. „Обичам ви” заяви на български Кери, а и Мей също беше подготвил няколко реплики на български. Той се върна 30 години назад, когато  „Куийн” разтърси Будапеща и изрази надежда, че някои българи, които са станали свидетели на забележителното шоу тогава, са и тук. 

Репертоарът не беше доминиран от хитовете на „Куийн”. Всъщност Мей отдаде почит на музикантите и групите, които са го вдъхновявали през годините - „Канзас” ,„Бийтълс”, Джордж Харисън, Елвис Пресли, Фреди Меркюри. Като истински джентълмен той даде възможност на партньорката си да демонстрира красотата и богатството на гласа си. Когато обаче дойде ред на „We will rock you”, градусът беше вдигнат до крайна степен и стана ясно, че всички искат „Куийн”.  

Мей и Елис спечелиха симпатиите на публиката и като обявиха, че подкрепят неправителствената организация „Born free”, която защитава живота на големите котки, слонове и други застрашени африкански животни. 

Брайън Мей за втори път ще посети България тази година. На 23 юни той ще свири отново в София, но вече с „Куийн”. Мястото на покойния гений Фреди Меркюри ще бъде заето от младия Адам Ламбърт.

  • ЕКОЛОГИЯ

    Изчезващият свят на пеперудите – какво губим всички ние

     Всеки пети вид пеперуда в България е застрашен от изчезване...

     
  • СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    "Живях шарено": 95 години от рождението на Георги Черкелов

     „Нека не ми се сърди театърът, но аз повече обичам киното. Най-напред като зрител го предпочитам. Като дете гледах много филми..."

     
  • НА ФОКУС

    Анна и Александър

    Джами Филбрик от „Moviefone“ и Карeн Бенардело от „Cinemadailyus“ разговарят с Максин Пийк и Джейсън Айзъкс за филма  „Words of War“ и партньорството им на снимачната площадка.

    • Лентата разказва за покойната вече руска журналистка Анна Политковская
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Азис или Моцарт?

     Отново за една болна тема - музиката и младите .

    •  Какъв е приносът им към българската култура и духовност днес?
    • Друго некрасиво явление са детските естрадни прояви по телевизията. 
     
  • ПОЗИЦИЯ

    Декларация за правата на варварина

    "Все повече хора могат да решат, че образоваността изобщо е нещо излишно за човека. И че насилие в името на образоваността е наложено от високообразованите, за да си осигурят за вечни времена вечна власт над нискообразованите" - Коментар на Деян Кюранов

„Гледайте с Любов, слушайте с Любов, яжте с Любов, лягайте с Любов и ставайте с Любов, учете с Любов, мислете с Любов. Каквото предприемете, правете го с Любов.”

Петър Дънов, български философ, роден на 11 юли преди 161 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Един филм на Джери Брукхаймър

 

Това, което прави „F 1 Филмът“ събитие, хит и предпочитано зрителско заглавие е преди всичко уверената и дръзка режисура на Джоузеф Козински...

 

Романът с добри намерения и неуспешна  реализация

 

"По инерция написах, че „Планът „Елиминирай Европа“ е роман, но това е по скоро репортаж, псевдодокументалистика, сценарий за тв сериал, някакъв микс между криминале, екшън, трилър и мелодрама" ревю на Борислав Гърдев.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.