Смолянският театърът е предал т.нар. оздравителен план, в който подробно са описани бъдещи стъпки, за да може да подобри финансовото о си състояние, каза за “Хоризонт“ директорът му Румен Бечев. Тази той става на 65 години и това по ирония на съдбата съвпада със заплахата на Министерството на културата да бъде превърнат в открита сцена – тоест трупата да бъда разпусната и да гостуват постановки от други градове. 

„Съществуването на Родопския драматичен театър е въпрос на национална сигурност, защото това е един много сложен район, в който от край време заедно живеят различни етноси... Има много стойностни неща в нашия репертоар, които са конкретно свързани с нашия регион - например пиесата на Петър Тодоров "Ромео и Жулиета от Дулево", която е на чист родопски диалект”, каза Бечев. 

„За мен тази бомба е заложена от Министерството на културата – тази криза, която в момента се развихри в българския театър”, коментира и театралния режисьор Петър Тодоров, директор на театралния фестивал "Забранено за възрастни" и председател на фондация "За Родопите". „Само миналата година три пъти се промени т.нар. методика, по която се финансират държавните театри, а в момента има система, че те вземат субсидия по 2.50 лв. върху всяко взето левче от билетче. Абсолютно всички драматични държавни театри са сложени под един знаменател – това е абсолютно закопаващо за театрите в провинцията”, каза той.

Актрисата Десислава Минчева поясни: „Имахме много неравен старт чисто финансово – четири години театърът беше затворен, беше ликвидирана една цяла система и в един момент след тези години се създаде нова структура без никаква финансова подкрепа.” Тя допълни, че един от най-големите проблеми на актьорите и на техническия е липсата на транспорт, а там отиват една голяма част от финансите като разход. 

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин