Съвместната творба на композиторите Волфганг Амадеус Моцарт и Антонио Салиери беше изпълнена за първи път в Прага. Концертът се е състоял на 16 февруари, вторник. Музикалното съчинение е било в забвение повече от 230 години. Кантата „Per la Ricuperata Salute di Ofelia”( „За възстановеното здраве на Офелия”)  е изпълнена на клавесин от Лукаш Вендъл в националния музей на чешката музика. 

Тя се считаше за изгубена, но беше намерена през ноември миналата година от германския музиковед Тимо Херман. Той прегледал наскоро дигитализирания каталог на „Чешкия музей на музиката” и така била открита. Творбата попаднала в архива на музея през 1950 г, но само Херман успял да разшифрова подписите на Моцарт и Салиери и неизвестния композитор Корнети. Техните имена били записани с характерен за онази епоха код. 

Изследователите смятат, че кантата била написана около 1785 г. Според тях Офелия е известната британска певица  с италиански произход Нанси Сторъс (Анна Селина Стораче), която е изпълнявала творби на Моцарт и Салиери. Моцарт специално за нея написал партията на Сузана в „Сватбата на Фигаро”.  Съвместната творба на известните композитори е посветена на нейното завръщане на сцената след дълго заболяване.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 221 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие