Александрина Пендачанска ще направи своя дебют като Турандот в едноименната опера на Джакомо Пучини, съобщават от Софийската опера – домакин на събитието. Спектакълът е на 10 януари.

„С този театър е свързан целият ми живот, включително и несъзнателния, тъй като съм се хранила в стола на операта, докато майка ми Валери Попова репетираше. Първите си големи роли съм изпълнила именно в Софийската опера и балет“, спомня си Александрина Пендачанска. От всичките ми над 70 роли, тази – на Турандот, е най-дълго чаканата", допълва сопраното.

На следващата вечер Габриела Георгиева влиза в образа на мистичната китайска принцеса – една от коронните й роли.

Принц Калаф и в двата спектакъла ще бъде тенорът Хорхе де Леон, когото в същата роля публиката аплодира при откриването на сезона. Робинята Лиу ще бъдат Станислава Момекова и Силвия Тенева. Участват още Светослав Рангелов, Атанас Младенов, Ангел Антонов, Даниел Острецов, Веселин Михайлов, Ангел Христов. Постановката на Пламен Карталов ще дирижира Григор Паликаров. Художник е Йоанна Маноледаки, диригент на хора е Виолета Димитрова.

„Днес трудно можем да си представим музиката на „Турандот“ без най-известната ария Nessun Dorma в тази последна опера на Пучини. В премиерната нощ на 25 април 1926 г., когато Артуро Тосканини, музикалният директор на „Ла скала“ в Милано, спира световната премиера в средата на трето действие, като приключва представлението и обявява, че на това място маестро Пучини е спрял да пише. В последващите представления довършената от Франко Алфано опера е изпълнена цялостно, и така е разказан целият сюжет на „Турандот“, отбелязват от операта.

По думите им „Турандот“ е една от най-внушителните опери, ярък пример за растящия през първите десетилетия на двадесети век интерес към екзотичните сюжети. Действието се развива в Китай, където всички кандидати за ръката на красивата, но безсърдечна принцеса Турандот трябва да се справят с три гатанки, а неуспехът води до тяхната смърт. Принц Калаф приема и печели предизвикателството, но Турандот отказва да се омъжи за него. Тогава, на свой ред, той задава на принцесата невъзможен въпрос с фатални последици – ако познае името му той ще умре. Любовното безумие на принца предопределя съдбата му. 

  • ПЪТЕПИС

    "Утре не съществува. Има само днес" - Карибите отвътре

    • Доминиканците са благи и добронамерени хора;
    • Майката тук е на почит, от бащите никой не се интересува, защото майката на децата е сигурна, а бащата никога не е;
    • В Доминикана вечерно време се кара само на дълги светлини. 

„В поезията има двама гиганти – суровият Омир и финият Шекспир. В музиката също има двама гиганти – мислителят Бетовен и супермислителят Берлиоз.”

Модест Мусоргски, руски композитор, роден на 21 март преди 186 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Убийство на булевард „Стамболийски“ или роман учебник по съвременно обществознание

Тази книга има и поколенчески, носталгичен привкус. Тя звучи преди всичко с гласа на героя, който е най-близо до възрастта на автора – чрез спомените, езика, начина на мислене (познаваме го ясно и от предишната му повест „Старецът трябва да умре“)...

Когато залогът е по-голям от живота…

Сюжетът на „Залог“ е поднесен увлекателно и непосредствено, но в него има излишна орнаменталност – дразнят протяжните сцени в чифлика на Паница, с неизбежните хора , песни и гърмежи, напомнящи стилистиката на Миклош Янчо, разкриването и овладяването на заговора напомня нощно театрално шоу...

Един философ разговаря с вечността: Октавиан Палер на български

Сборникът с есета „21 въображаеми писма до 21 велики мъже“ е своеобразна игра с философията и живота на творците, в която игра всичко се променя...