Нова интерпретация на „Крадецът на праскови“ представя Бойко Илиев на сцената на Музикално-драматичния театър (МДТ) „Константин Кисимов“ във Велико Търново, съобщиха от пресцентъра на културната институция.

Героите от едноименната повест на Емилиян Станев ще оживеят в премиерата на театъра 60 години след създаването на филмовата версия на Въло Радев. Спектакълът ще бъде представен на първи път пред публика на 22 май.

Новата интерпретация е на режисьора Бойко Илиев, който е автор и на драматизацията на текста. 

"Действието в повестта се развива във Велико Търново, а във филмовата версия участва и незабравимата Невена Коканова - това е предизвикателство, но и огромна отговорност за мен", коментира Бойко Илиев.

Той припомни, че е написал драматизацията по повестта през 2008 г., когато се ражда и първият му спектакъл в Народния театър „Иван Вазов“.

"Изключителната по своята психологическа проницателност, поетичност и дълбочина повест на Емилиян Станев стои в основата на спектакъла", посочи Илиев. По думите му Емилиян Станев казва, че няма нищо по-тягостно от повторението на миналото, но усещането за повторяемост присъства и в повестта. "Редуват се две епохи, отдалечени една от друга с десетилетия, но близки с болките от войната, епидемията, сушата, мизерията. В този просмукан от жестокост, лудост и болести свят се ражда красива, неподвластна на времето, изгаряща любов - плод на естествения стремеж за щастие и свобода, за осмисляне на абсурдното всекидневие, нашият спектакъл е посветен на възраждащата сила на любовта", каза Бойко Илиев.

Ролята на суровия полковник в постановката изпълнява Веселин Калановски. Полина Петкова пресъздава образа на неговата съпруга Елисавета, а младият актьор Борис Атанасов ще дебютира на великотърновска сцена като сръбския военнопленик Иво Обретенович. В ролите на ординареца, майката и учителя в спектакъла участват актьорите Детелин Кандев, Стефка Златкова и Стефан Методиев.

Сценографията и костюмите са на художничката Никол Трендафилова, а музика специално за „Крадецът на праскови“ е написал Петър Атанасчев. 

 

Източник: Мариана Петрова, БТА

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин