Три жени диригенти ще участват това лято в Байройтския фестивал - три години след като на традиционното представяне на оперите на Рихард Вагнер бе преодоляна бариерата между половете зад пулта, предаде Асошиейтед прес. 

Организаторите на форума съобщиха в четвъртък, че Симон Йънг ще дирижира "Пръстенът на нибелунга" след промяна на плановете на Филип Джордан. От 28 юли до 25 август ще бъдат представени три цикъла от четирилогията.

"Други ангажименти, за съжаление, направиха невъзможно той да дирижира "Пръстенът на нибелунга"", се казва в изявление на фестивала.

Йънг, 62-годишна австралийка, е във втория си сезон като главен диригент на Симфоничния оркестър на Сидни, след като беше главен диригент на Бергенската филхармония в периода 1998-2002 г. Тя беше артистичен директор на Австралийската опера в периода 2001-2003 г. и артистичен директор на Хамбургската държавна опера и главен музикален директор на Хамбургската филхармония в периода 2005-2015 г.

През 2021 г. Оксана Линив стана първата жена диригент на фестивала, чието начало е поставено от Вагнер през 1876 г., и се завръща това лято за четвъртия си сезон, като дирижира "Летящият холандец". 

Музикалният директор на Симфоничния оркестър на Атланта Натали Щуцман дирижира "Танхойзер", след като дирижираше новата постановка миналото лято, припомня Асошиейтед прес.

 Байройтският фестивал е с най-дългата история от всички германски фестивали. Основан през 1876 година от Рихард Вагнер, и до днес този фестивал се придържа към първоначалното си предназначение: изпълняват се само опери от Вагнер, и то тези десет, които композиторът смятал за подходящи за фестивал. Като те, разбира се, се представят единствено и само в проектирания от него оперен театър. Закостеняла концепция? Определено не - в течение на дългогодишната си история Байройтският фестивал непрестанно отправя свежи импулси към оперния свят.

Източник: ТЕОДОРА СЛАВЯНОВА, БТА

  • IN MEMORIAM

    Европеецът Пламен Асенов

     Негова е поредицата „Великите европейци“, излязла в книги, излъчвана по радио „Пловдив“ и публикувана на сайта на „Свободна Европа"

     
  • ПОЗИЦИЯ

    ВУЛКАНизациии

     Коментар на Митко Новков по повод скандала с наградата за роман на годината, която се връчва от фонд "13 века България"

     
  • НЕЗАБРАВИМАТА

    Невена Коканова, която европеизира българското кино

    Тя се наложи на екрана не само с грациозната си красота, но и с щедрия си талант, с който изгради първоначално образите на млади девойки с чисти чувства и естествено поведение 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Приближаване до Кръстю Лафазанов

    Той не става зъболекар, въпреки че е приет първоначално стоматология, но прави ярки, запомнящи се и незабравими роли в стойностни тв спектакли.

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 142 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…