Светлин Русев – цигулка, Александър Сомов – виолончело, и Надежда Цанова – пиано, свирят Рахманинов и Шостакович на 14 юни в кино „Люмиер“, съобщават от „Софийски музикални седмици“. Събитието е част от програмата на международния музикален фестивал.

От Сергей Рахманинов ще звучи Елегично трио № 2 в ре минор, за цигулка, виолончело и пиано, а от Дмитрий Шостакович - Клавирно трио № 2 в ми минор. 

За първи път именитият ни цигулар ще свири с пианистката Надежда Цанова. Тя завършва Schola Cantorum в Париж, където получава най-високото отличие за концертиращ пианист – Diploma Di Concert. Александър Сомов е челистът, покорил световните сцени от Лондон, където през 1998 г. става първият източноевропейски носител на златен медал, най-високата награда на „Гилдхол скул”, и заедно със Светлин Русев са имали творчески срещи по световните сцени.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Правителство, което повиши цената на бирата, неминуемо пада от власт.”

Ярослав Хашек, чешки писател, роден на 30 април преди 142 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.