Тина Търнър  - кралицата на рокендрола, е почина на 83 години, съобщи нейна говорителка, цитирана от световните агенции.

Търнър е издъхнала след дълго заболяване в Кюснахт, близо до Цюрих в Швейцария, уточни нейната говорителка.

Кариерата на огнената певица започва през 50-те години на миналия век, в ранните години на рокендрола. През годините Тина Търнър се превърна в истински феномен, завладял света с песни като "What's Love Got to Do with It", които превзеха класациите.

Тина Търнър ще остане в съзнанието на хората с буйната си коса, тесните дънки, късите поли, високите токчета и най-вече с вкуса си към музикални експерименти и затрогващи балади. Тя бе известна с прозвището "Кралица на рокендрола" и получи 8 награди "Грами", от които 6 през 80-те години.  Сред хитовете й са "Typical Male", "The Best", "Private Dancer" и "Better Be Good to Me". 

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…