На 1 януари 2022-ра в Златната зала на виенския Музикферайн ще се проведе традиционният Новогодишен концерт на Виенската филхармония, съобщи "Ойроком". След като миналата година Новогодишният концерт под диригентството на Рикардо Мути премина без публика, тази година в залата отново ще има публика. На диригентския пулт за трети път ще застане Даниел Баренбойм. Той е сред големите имена, които трайно си сътрудничат с Виенската филхармония. Съвместната творческа дейност на 79-годишния Баренбойм с Виенската филхармония започва още през 1965 г., а през 2009 и 2014 г. той дирижира и Новогодишния концерт. 

Празничният концерт, който се провежда в първите часове на Новата година, традиционно представя вечната музика на композиторите от семейство Щраус. Както всяка година в програмата са включени и изпълнения на солистите на балета при Виенската опера. Виенската филхармония пази засега в тайна концертната програма. Тя ще бъде съобщена официално по време на пресконференция на 29 декември. 

Неотделима част от музикалното събитие е и украсената с хиляди стръка цветя концертна зала. От 2015 г. това са цветя, отгледани във виенските общински оранжерии. За да превърната концертната зала в истинска цветна градина, опитните фрлористи ще започнат да я украсяват още на 27 декември.

Поради действащите противоепидемични мерки в залата ще бъдат допускани само ваксинирани или преболедували КОВИД зрители. Със заповед на австрийското правителство е забранено присъствието на правостоящи, а носенето на предпазни маски от типа FFP2 е задължително по време на целия концерт. 

На 1 януари 2022 г. отново над 50 млн. зрители в повече от 90 страни по света ще гледат на живо Новогодишния концерт под диригентската палка на маестро Даниел Баренбойм. БНТ ще излъчи концерта пряко от 12:15 ч.

. Снимка: ©Terry Linke

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана