МАРТИН НИКОЛОВ, "Радио Варна"

На 30 ноември във Варна Вера Шандел заедно с "Ангел Заберски трио" ще представят една от най-великите актриси на холивудското кино – Марлене Дитрих, родена през 1901 г. в Берлин, която през декември тази година щеше да навърши 120 години.

„Марлене Дитрих е мит и икона на ХХ век. Изтънчена красавица, която не се колебаеше да си играе с всички похвати на изкусителността. Марлене знаеше по-добре от всеки друг как да създаде магическата, мистериозна аура - нейна запазена марка. И до днес Марлене е източник на вдъхновение. Тя е и пионер в разкрепостяване на сексуалността и освобождаването на поведението на жената. Също така е модна икона, първата, която носи мъжко сако, с палав шик. Ако добавим към това и факта, че е единствената известна нееврейка, която се противопоставя на нацистите и се бори срещу тях, трябва да признаем, че Марлене е истински феномен, необичайна жена, каквито рядко се срещат в рамките на един век“, споделя Вера Шандел.

Марлене е не само филмова звезда. Освен с Йозеф фон Щернберг, с който заедно създават образа Дитрих, е работила с големи режисьори като Орсън Уелс, Били Уайлдър и Алфред Хичкок. Вера Шандел, заедно с триото на Ангел Заберски – с Борис Таслев и Стоян Янкулов, избира да отдаде почит на певицата в два концерта. Премиерата във Варна е на 30 ноември във Фестивален и конгресен център.

„Марлене е и очарователна певица с международен успех. Втората част от дългата ѝ кариера е посветена на кавъри на песните, които са я направили известна в киното. Като например известната песен "Lilli Marleen". Всички тези песни и стандарти, на френски, немски, английски, дори и български език – между които "La Vie en Rose" и "Fall in Love Again" ще изпълним със съвременни аранжименти, дело на Ангел Заберски. Заедно с невероятните музиканти, ще вдъхнем живот на магията на Марлене на сцената, със своята смесица от ретро блясък, хумор и радост от живота“. 

Повече за концерта "Магията на Марлене" чуйте от Вера Шандел в звуковия файл тук

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Истина е, че всеки се измерва със своя мярка и мерило.“

Хораций, древноримски поет, роден на 8 декември преди 2086 г.

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек