КРЕМЕНА НИКОЛРОВА - ФЛОР

Германският музикант Кристоф Ешенбах, който от няколко десетилетия е на върха на световния подиум за класическа музика и работи с най-елитните оркестри от петте континента, гостува в сезона на Софийската филхармония. Концертът е в програмата на „Европейски музикален фестивал" 2021. Първата среща на известния диригент с българската публика ще се състои на 2 декември от 19:00 в зала „България". Ешенбах е известен с широтата на репертоара си, с дълбочината на своите интерпретации и с харизматичното си излъчване на сцената. От септември 2019 г. той е музикален директор на Оркестъра на Концертхаус – Берлин, а преди това е бил ръководител на Оркестър „Тонхале" – Цюрих, Симфоничния оркестър на Северногерманското радио в Хамбург, Оркестъра на Филаделфия, Оркестъра на Париж и Националния симфоничен оркестър във Вашингтон. Личната кариера вече не е единствената му цел, а желанието да предаде своите постижения на следващото поколение, черпейки вдъхновение и енергия от младите таланти. Сред неговите открития са пианистът Ланг Ланг, цигуларката Юлия Фишер, виолончелистът Даниел Мюлер-Шот и др.

Солист в концерта на 2 декември ще бъде Цимон Барто, американски пианист, който е изключително нетрадиционна фигура в света на класическата музика. Освен виртуозен музикант, Барто се увлича от литературата. Той владее няколко езика, пише романи и стихове. В програмата ще бъдат изпълнени Концерт за пиано и оркестър №2 и Четвъртата симфония от Йоханес Брамс.

Концертът на Софийската филхармония се организира в партньорство с „Кантус Фирмус", а билети за събитието могат да бъдат закупени на касата в зала „България" и онлайн в мрежата на Eventim.

КРИСТОФ ЕШЕНБАХ е роден през 1940 г. в Бреслау, Германия (днешен Вроцлав, Полша). Той израства в провинция Шлезвиг-Холщайн, по-късно в Аахен, като сирак от войната. Отгледан е от пианистката Валидор Ешенбах, която е братовчедка на неговата майка. Уроците с нея поставят основата на бъдещата му блестяща музикална кариера. Кристоф учи във Висшето училище за музика в Хамбург при Елиза Хансен (пиано) и Вилхелм Брюкнер-Рюгеберг (дирижиране). Отличен е с първи награди като пианист на Конкурса „ARD" през 1962 г. и Конкурса „Клара Хаскил" през 1965 г., които му проправят пътя към международна кариера. Първоначално Ешенбах става известен като пианист. Прави турнета по цял свят като солист и осъществява множество записи, които са оценени високо от критиката. По-късно е подкрепен от ментори като Джордж Сел и Херберт фон Караян, благодарение на които все повече насочва вниманието си към дирижирането. През годините той работи като музикален директор на Оркестър „Тонхале" – Цюрих, (1982–1985), Симфоничен оркестър на Хюстън (1988–1999), Симфоничен оркестър на Северногерманското радио в Хамбург (1998–2004), Оркестър на Париж (2000–2010), Оркестър на Филаделфия (2003–2008). От 2010 до 2017 г. Ешенбах ръководи Националния симфоничен оркестър във Вашингтон, а от септември 2019 г. той става музикален директор на Оркестъра на Концертхаус – Берлин. Бил е също гост-диригент на Виенската филхармония, Берлинската филхармония, Чикагския симфоничен оркестър, Щатскапеле Дрезден, Нюйоркската филхармония, Оркестъра на Миланската „Ла Скала", Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничен оркестър „NHK" - Токио. Участвал е във фестивалите в Залцбург, Прага, Тангълууд, Санкт Петербург, Гранада, Райнгау, Шлезвиг-Холщайн и фестивала „Равиния".

Кристоф Ешенбах има обширна и впечатляваща дискография като диригент и пианист, която е създадена в продължение на пет десетилетия и обхваща музика от Й. С. Бах до съвременността. Многобройните му записи са получавали престижни награди, сред които Наградата на немската критика за звукозапис, награда „МИДЕМ" за класическа музика и награда „Грами".

В областта на камерното музициране Кристоф Ешенбах си партнира от дълго време с немския баритон Матиас Гьорне. Двамата артисти постигат съвършен синхрон в изпълнение на песенното творчество на Шуберт, Брамс и Шуман, изнасят рецитали, включително на Залцбургския фестивал и издават албуми.

Кристоф Ешенбах е кавалер на Ордена на Почетния легион и на Ордена за изкуства и литература, носител е на Ордена за заслуги на Федерална република Германия и на наградата „Ленард Бърнстейн". През 2015 г. е удостоен с музикалната награда „Ернст фон Сименс", която има престижа на Нобелова награда в областта на музиката.

ЦИМОН БАРТО става известен в средата 80-те години на ХХ век, когато по покана на Херберт фон Караян изнася концерти в Музикферайн – Виена и участва на Залцбургския фестивал. Оттогава той свири с повечето елитни европейски и американски оркестри и редовно е канен на много фестивали. Композиторът Волфганг Рим му посвещава своя Втори клавирен концерт. Произведението е представено от Барто премиерно на Залцбургския фестивал през 2014 г. с Младежки оркестър „Густав Малер" и след това на турне в Германия. Основен акцент в репертоара на пианиста през последните сезони са трите клавирни концерта на Бела Барток и двата клавирни концерта на Йоханес Брамс, които той изпълнява с различни оркестри в цяла Европа и Германия.

Обширната дискография на Цимон Барто включва албуми с произведения на Хайдн, Рамо, Шуберт, Чайковски, Шуман и Брамс. Последният му албум представя Голдберг вариации от Й. С. Бах – версия на Бузони, както и Вариации по теми на Паганини от Лист, Брамс, Лютославски и Рахманинов. Барто има запис на рядко изпълнявания Концерт за пиано в ми-бемол мажор от Ханс Пфицнер, записан с Щатскапеле – Дрезден и диригента Кристиан Тилеман.

Роден и израснал в Централна Флорида, Цимон Барто учи при известната пианистка и педагог Адел Маркъс в „Джулиард Скул" в Ню Йорк, където печели конкурса „Джина Бахауер" в две поредни години.

Цимон Барто има интерес към изучаването на литература и езици. Той говори свободно пет живи езика, чете старогръцки, иврит, латински и изучава мандарин. Автор е на няколко романа и сборник със стихове. Книгата му „Дама от гръцки произход" е публикувана през 2001 и 2008 г., а през 2010 г. излиза неговият роман „Харолд Фландърс".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана