КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

На 10 юни Софийската филхармония посреща трима забележителни музиканти. Виртуозният френски цигулар Теди Папаврами ще представи Третия концерт за цигулка на Сен-Санс. Младата надежда на руската музика Абисал Гергиев, син на суперзвездата Валерий Гергиев, ще бъде солист на Концерта за пиано от Скрябин. Диригентът Заурбек Гугкаев допълва програмата с любимата на всички увертюра-фантазия "Ромео и Жулиета" от Чайковски. Програмата е част от цикъла „Потомци – следовници“ на фестивала „Софийски музикални седмици“.

Многобройни са наградите, които печели Теди Папаврами в дългата си кариера, започнала на 5-годишна възраст. Френският цигулар от албански произход е обявен за „дете-чудо“, започнал да концертира на 8 години, а на 15 завършил Парижката консерватория с първа награда по цигулка. След като получава няколко награди (лауреат е на международните конкурси „Рудолфо Липицер” в Италия и „Сарасате” в Памплона, удостоен е от SACEM  с наградата „Джордже Енеску”) започва международната му кариера. Папаврами е концертирал в цяла Европа, Южна Африка, Турция, Япония, Израел с известни оркестри като Симфоничния оркестър на Баварското радио, Бамбергските симфоници, Оркестъра на Париж и на Френското радио, Филхармоничните оркестри на Монте Карло и Лиеж, Симфоничния оркестър на Полското национално радио и др. Свирил е под палката на прочути диригенти като Курт Зандерлинг, Антонио Папано, Кристофър Хогууд, Армин Джордан, Емануел Кривин, Жан-Клод Казадесю и др. Освен забележителен изпълнител, Теди Папаврами има и други арт-увлечения. От 2002 г. е официален преводач на френски език на  произведенията на албанския писател-десидент Исмаил Кадаре за издателство Fayard. Като актьор-аматьор е поканен да участва във френския телевизионен мини-сериал „Опасни връзки” в партньорство с Катрин Деньов, Настася Кински и  Рупърт Евърет (2003). Дебютната му автобиографична книга „Фуга за соло цигулка“ е издадена през 2013 г. в комплект с  6 компактдиска с негови записи. Папаврами свири на инструмент, изработен специално от лютиера Кристиан Байон.

Талантливият пианист Абисал Гергиев, син на суперзвездата Валерий Гергиев, започва заниманията си с музика на четири години. През  2019 завършва Средната специална музикална школа при Държавната консерватория „Н.А.Римски-Корсаков” в Санкт Петербург в класа на Александър Сандлер. Сега е студент в Музикалната консерватория в Бостън. Дебютът му на концертната сцена е със Симфоничния оркестър на Мариинския театър под диригентството на баща му при откриването на Северно-Осетинската филхармония през 2016. Участва във фестивала „Лицата на съвременния пианизъм” в Санкт Петербург. Свири в Музикалния театър в Базел. През 2018 открива със солов концерт Музикалния фестивал в Микели, Финландия. Често изпълнява като камерен музикант в Санкт Петербург и Москва творби от Моцарт, Бетовен, Шуман, Брух. Често си сътрудничи с диригента Заурбек Гугкаев – негов братовчед по бащина лиия.

Заурбек Гугкаев завършва Санкт Петербургската консерватория през 2011 г., където се обучава в класа по оперно-симфонично дирижиране на проф. Леонид Корчмар. Работи с различни оркестри в Санкт Петербург като Държавния академичен симфоничен оркестър, оркестрите на Капелата и Детската филхармония, дирижира в Мариинския театър творби от класическия европейски репертоар („Сватбата на Фигаро” и „Вълшебната флейта” от Моцарт, „Севилският бръснар” от Росини) и руската оперна класика („Евгений Онегин” и „Йоланта” от Чайковски, „Златното петле” от Римски-Корсаков), както и симфонични концерти. Под негово диригентство в последните сезони на Мариинския театър са премиерите на „Идиот” от Мечислав Вайнберг, „Казаци” от Леонид Клиничев, „Историята на Кай и Герда” от Сергей Баневич, „Дневникът на Ане Франк” от Григорий Фрид, „Записки на един луд от Юрий Буцко, „Не само любов” от Родион Шчедрин. Талантливият музикант също дирижира концертни изпълнения на опери в абонаментите на Академията за млади певци и спектакли на сцената на Владикавказкия филиал на театъра.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Науката е диференциално уравнение. Религията е състояние, което поставя граници.“

Алън Тюринг, британски учен, роден на 23 юни преди 109 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

Да - 40%
Не - 50%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Заслуженият успех на „Братя“

 

За силното въздействие на сериала допринесе и още нещо – стегнатият му ритъм, компресираният разказ, умението да се пласира интересна и занимателна история в рамките на около 30 минути.

Уди Алън между „Осанна!“ и „Разпни го!“

 

„Само да вметна“  е дългоочакваното защитно слово на легендарния кинаджия

Голата истина за група „Жигули“

 

За каква криза може да се говори в родното ни кино, дори в днешните условия, след като имаме такъв талантлив и плодовит режисьор?