На 21 и 24 май оперната певица Соня Йончева ще е сред първите големи звезди на Виенската опера след падането на ограниченията от коронавирус в Австрия.

Тя ще пее на сцената на Виенската опера в „Тоска“ на Пучини. Ролята е от знаковите за Йончева, която през 2018 година бе звезда в новата постановка на Метрополитън опера в Ню Йорк. 

Историята за любов и ревност с въздействащата музика на Джакомо Пучини не слиза от световните сцени от 1900 година, когато на 14 януари в Рим премиерата се приема с безразличие от критиците.

Днес това е най-поставяната опера на италианския композитор, а ролята на Тоска превръща талантливите певици в звезди. Такъв е случаят с Йончева, която получи ласкави критики за изпълнението си. 

След като пандемията от Ковид-19 на няколко пъти отложи спектаклите, сега Йончева ще пее „Тоска“ в компанията на Пьотр Бечала и Амброджио Маестри в един от най-елитните оперни театри в света.

„Това е само началото от бъдещото ми сътрудничество с операта във Виена“, каза Йончева. С новото ръководство на театъра тя има планове за нови роли на сцената на Виенската опера.

„През първите години от професионалната ми кариера бях обвързана с Парижката опера, Метрополитън, Ла Скала, Ковънтгардън, операта в Берлин. Сега искам да пея в повече театри, да се срещам с различна публика“, споделя Йончева, която продължава да изненадва публиката с различен репертоар и смели професионални избори.

Тези дни тя изнесе концерт в Катовице,  на който изпълни песни на френския композитор Анри Дюпарк по текстове на Бодлер. Забележителното в неговата биография е, че след като завършва йезуитски колеж, през 1869 г. той се среща с Франц Лист и Рихард Вагнер във Ваймар. Вдъхновен от тази среща през 1870 г. публикува пет песни. Соня Йончева открива позабравеното му творчество и решава да го върне на сцена. Това е само малка част от богатия репертоар, който световноизвестната българка поддържа през годината.

Наскоро Йончева триумфира със серия от концерти в Испания на сарсуела. Пресата отбелязва:

„Още една голяма звезда от света на операта пропя сарсуела. Българката Йончева показа класа и изпълни някои от най-популярните произведения. Красивият й мощен глас, артистичността я нареждат от най-големите интерпретатори на този популярен музикален стил. Умението й да общува с публиката затвърди статуса й на една от най-големите и обичани оперни звезди в света днес“.

Йончева обяви и първите дати от серия концерти в Европа, на които ще представи новия си албум „Rebirth”. Плочата се радва на изключителен успех и е в класациите за най-продавани оперни албуми в няколко държави.

 

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.