АНЕТА ГЕНКОВА

Двадесет и петото издание на музикалния фестивал Австрийски музикални седмици, организиран от Австрийско посолство София, в сътрудничество с Виенски клуб София, ще започне с гала концерт под почетния патронаж на Н. Пр. Андреа Вике, посланик на Австрия в България, на 16 май в зала България. 

Фестивалът Австрийски музикални седмици се превърна през 25-те години на своето съществуване във форум за представяне на австрийска класическа и нова музика. В рамките на над 240 концерта в София и в 15 други града в страната са участвали повече от 150 композитори, диригенти, музиканти и певци от Австрия. Фестивалът е най-голямото и най-дългогодишно музикално събитие, организирано от чуждестранно посолство в България и е значимо явление с европейски измерения в българския културен живот. 

Програмата на концерта, която включва произведения от В. А. Моцарт, Иван Ерьод и Александер Цемлински, ще бъде изпълнена от дългогодишния партньор на фестивала - Софийска филхармония, с диригент Саша Гьотцел (Австрия).

Публиката ще има удоволствието да чуе изпълненията на трима солисти, които пристигат за концерта от Виена: Светлина Стоянова (мецосопран), Карин Бонели (флейта) и Роберт Бауерщатер (виола). 

СВЕТЛИНА СТОЯНОВА е родена в София. Пяла е 9 години в Детския хор на БНР под ръководството на акад. Христо Недялков, където е била главен солист. Тя е солист в ансамбъла на Виенската Държавна Опера през сезоните 2018 – 2020. Светлина е една от 30-те млади таланти в селекцията „30 под 30“ на сп. Forbes България за 2019 г. През 2020 г. Светлина Стоянова е отличена от Министерство на културата на Република България с Грамота за принос в популяризирането на българската култура по света.

КАРИН БОНЕЛИ е първата жена, ангажирана в духовата група на оркестъра на Виенската държавна опера и на Виенска филхармония. Тя е между основателите на Виенски духов квинтет и на Клангколектив Виена, свири и концертира като солистка на различни оркестри. От 2017/18 г. преподава флейта в Университета за музика в Грац и от 2019 г. – в Университета за музика и сценични изкуства във Виена.

РОБЕРТ БАУЕРЩАТЕР свири от 2001 г. в Оркестъра на Виенската държавна опера, а през 2004 г. става член на Виенска филхармония, където е водач на група. Наред със своята работа в оркестъра и като солист на многобройни известни оркестри, Роберт Бауерщатер е усърден камерен изпълнител. Свири във филхармоничните ансамбли Виенски Камерен Ансамбъл и Ансамбъл Виена, Лиси квартет, Клавирен квартет Виена, Пиано стрингс, участва в многобройни концерти, радио- и телевизионни предавания. 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Аз свикнах да изразявам всичко, което ме вълнува с помощта на музиката и се старая да сдържам чувствата си – не обичам мелодрамите и превземките.“

Йехуди Менухин, американски цигулар и диригент, роден на 22 април преди 109 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.