Едуард Олби - един от най-значимите представители на театъра на абсурда, е починал на 16 септември в Ню Йорк, съобщиха световните агенции. На 12 март тази година той навърши 88 години. 

Олби е трикратен носител на престижната награда "Пулицър" за драматургия, но не и за най-популярната си пиеса "Кой се страхува от Вирджиния Улф". Отличаван е и няколко пъти с наградата „Тони“. Пиесите му „Кой се страхува от Виржиния Улф”, „Деликатно равновесие” и „Морски пейзаж” са със статут на класики.

Автор е на над 25 пиеси, които му извоюват славата на един от най-значимите представители на театъра на абсурда, който се заражда в средата ХХ в. Олби винаги е признавал огромното влияние, което е имал френският драматург Йожен Йонеско върху творчеството му. След смъртта на писателите Артър Милър и Август Уилсън той е определян от критиката най-големия сред живите американски драматурзи. 

Олби никога не е крил своята хомосексуалност.

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Хората се делят на капиталисти и социалисти. И двете страни се нуждаят от пари. Разделя ги начинът, по който изкарват парите си. Ако капиталистът се нуждае от пари – работи усилено. Ако социалистът се нуждае от пари – напуска работа и дори подбужда другите да го направят.“

Виктор Суворов, съветски разузнавач и писател, роден на 20 април преди 78 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.