Нова биография на Волфганг Амадеус Моцарт разколебава тезата, че последните му симфонии са негови, съобщи plateamagazine.com. 

„Mozart, the caduta degli dei” е написана от Лука Бианкини и Анна Тромбета, стипендианти на „Wiener Klassik". Двамата изследват авторството на всички творби на гениалния композитор и стигат до много неудобни отговори. Става дума за симфонии №31, 35, 38 и 41 и Серенада №9, чиито оригинални ръкописи се пазят в библиотеката в Модена. Те не са подписани от Моцарт, въпреки че се смятат за негови. 

Съмненията, че не са написани от Моцарт, се подкрепят и от диригента и композитор Енцо Амато, който твърди, че е невъзможно за 35 години да се създаде такава музикална продукция, каквато се приписва на Моцарт - по 23 произведения годишно без почивка.  

Биографите на Моцарт стигат до извода, че последните му творби са дело на Андреа Лукези – капелмайстор и учител на Бетовен в Бон. Те твърдят, че има улики, доказващи тезата, че залцбургският гений е присвоил негови произведения. 

 

 

 

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Ако приемем, че вечност не означава безкрайна продължителност от време, а безвремие, тогава вечният живот принадлежи на тези, които живеят в настоящето.“

Лудвиг Витгенщайн, австрийски философ, роден на 26 април преди 136 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.