Музикална композиция, написана от Волфганг Амадеус Моцарт и Антонио Салиери, е намерена в Прага, съобщи classicfm.bg, позовавайки се „Франс прес”.

„Творбата е открита в архивите на „Чешки музей на музиката”. Тази партитура е един изключително ценен документ”, заяви говорителят му Шарка Дочкалова.

Находката представлява екземпляр от либрето и партитура на кантата за глас и оркестър. Става дума за Кантата К477а от 1785 г., която досега се считаше за безвъзвратно изгубена, съобщава агенция.

През юни 1785 г. прочутото английско сопрано Нанси Сторас, която първа изиграва ролята на Сузана в „Сватбата на Фигаро” от Моцарт, губи гласа си по време на спектакъл в „Бургтеатър”, Виена. След 4-месечно възстановяване, тя се появява в образа на Офелия от новата опера на Салиери „ Пещерата на Трофоний”. Щастливата вест за завръщането й на сцената става повод за създаването на кратка кантата, която носи заглавието „За възстановеното здраве на Офелия”. Авторите са Моцарт и Салиери, а в курсив е отбелязано наименованието „Корнети” (вероятно се отнася до преподавателя по пеене Алесандро Корнети). Пресата по това време оповестява публикуването на композицията, която се появява под знака на Artaria, но нито един екземпляр не бива открит. Въпросният текст съдържа 30 строфи, които започват с думите "Lascia la greggia, o Fillide", и е написан от Лоренцо да Понте. Издателят на имперския кралски двор Йозеф фон Курцбьок добавя и нотния текст, който вероятно е писан в оригинал за сопрано и струнен състав.

Композиторът и музиколог Тимо Йоуко Херман, който е специалист по музиката на Салиери, попада в „Чешки музей на музиката” в Прага и вярва, че откритието му е случайност.

„Поинтересувах се от каталога на тази библиотека по интернет, за да потърся произведения на един ученик на Салиери”, споделя 38-годишният изследовател. „Зарадвах се, когато открих либретото на изгубената кантата, и когато ме попитаха дали желая текста на хартия, не можах да повярвам”, разкрива той.

От издателство „Фридрих Хофмайстер” в Лайпциг обявиха, че ще издадат партитурата, която ще бъде представена през април 2016г. във фестивала Musikmesse - Франкфурт. Информацията бе потвърдена от фондация „Моцартеум” в Залцбург, без да се уточнява датата и мястото, на която откритото произведение ще бъде изпълнено пред публика. Не е изключено тази творба да прозвучи по повод тазгодишното отбелязване на 260 години от рождението на Моцарт и 225 години от кончината му.

Съперничеството между Моцарт и Салиери е родило много митове. Популярно е мнението, че италианецът е отровил Моцарт. Иситната е, че австрийският композитор е признат за гений, докато Салиери е негова бледа сянка. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Само набожните и слабите се нуждаят от прелъстяване, като от лекарство.”

Анри Барбюс, френски писател, роден на 17 май преди 149 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Нагоре по обратния път 

 

Литературните умения на един професор по право

Гледайте “Второто освобождение”

 

Ние винаги на 1 февруари отбелязваме гибелта на жертвите на Народния съд и избиването на интелектуалния елит. Но всъщност чрез този филм ще разберете много по-страшното за бъдещето ни пречупване на българската нация - което виждаме и днес с реакциите на войната, с хилещите се емотикончета на снимките от Буча, в речника на водещите ни политици.

Автопортретът на Иван Добчев

 

Единайсет ескиза – така са наречени частите, на които е разделена книгата и всяка разказва етап от живота на режисьора