Съюзът на българските художници обяви на сайта си кончината на художничката Ива Владимирова.

Тя е родена в София. През 1985 завършва живопис в Националната художествена академия в класа на проф. Иван Кирков. Работи в областта на живописта – в същината на нейния изобразителен език е експресията. Член на СБХ от 1987.

От 1989 до 2015 работи като преподавател по рисуване и живопис във всички нива на общообразователната структура у нас, в т.ч. катедра „Рисуване и моделиране“ при ВИАС, академия „Жул Паскин“, Нов български университет и др. Автор е на редица статии и доклади пред научно-технически конференции, свързани с цвета, формата, просранството, както и с отделните методи от създадената и разработена от нея ефективна практична и теоретична методология, също с акустиката, теорията и творчеството на Кандински и др.

Има 19 самостоятелни изложби и над 75 изложби – в България и зад граница, участия в в Cite Internationale des Arts, Париж, Кюнстлерхаус, Швандорф, Германия, Kultur Kontakt, Виена. Лауреат е на наградата за живопис на община Велико Търново от Национална изложба на художниците преподаватели, 2003. Има номинация от Националния конкурс на „Алианц България” (2018). Нейни творби притежават Националната галерия, галерии в Силистра, Кърджали, Пловдив, Русе, както и частни колекции в България, Унгария, Сърбия, Хърватия, Македония, Босна и Херцеговина, Швейцария, Австрия, Франция.

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…