АЛЕКСАНДЪР ПЕНОВ, "Свободна Европа"

"Бийтълс" публикува нов запис. Той е направен от сър Пол Маккартни и сър Ринго Стар с помощта на стари записи на вече покойните Джон Ленън и Джордж Харисън.

Песента, която носи името Now And Then ("Сега и преди"), датира от края на 70-те. Демото е записано от Джон Ленън в Ню Йорк, където по-късно е и убит.

Години след смъртта му вдовицата на Ленън Йоко Оно дава стари записи, включващ Now and Then, на останалите членове на Beatles. По-късно те добавят свои собствени части към него.

Тогава обаче технологичните ограничения са пречка пред това вокалите и пианото на Ленън да могат да бъдат отделени, за да се получи ясен микс, необходим за завършване на песента.

Идеята да се възроди мелодията се появява след документалната поредица на Питър Джаксън от 2021 г. The Beatles: Get Back. В нея с помощта на изкуствен интелект се изолират инструменти и вокали от стари записи. Същата технология е приложена и за Now And Then, която след това е завършена от Маккартни и Стар.

"Това беше най-близкото, до това да е отново в стаята, така че беше много емоционално за всички", каза Стар, говорейки за Ленън. "Сякаш Джон беше там."

"Бийтълс" е еволюиралата версия на създадената от Ленън група The Quarrymen. След един техен концерт Ленън се запознава с Маккартни.

Няколко месеца по-късно Пол запознава Джон с 15-годишния Джордж Харисън. По-възрастният с 3 години Ленън първоначално е против, но по-късно се впечатлява от уменията на Харисън и му позволява да се присъедини към групата.

През 1960 г. решават да сменят името на групата и избират измисленото от Ленън име – The Beatles в знак на преклонение пред The Crickets на Бъди Холи.

Малко по-късно оригиналният барабанист на групата Пийт Бест е уволнен и сменен с Ринго Стар. Така се събират "Бийтълс", които успяват да покорят музикалния свят завинаги.

Следват годините на Бийтълманията, на дългите турнета и експерименталните записи, които полагат основите на много нови жанрове като метъл (Helter Skelter) и психеделичен рок (Lucy In The Sky With Diamonds).

Макар и да са заедно само 10 години, "Бийтълс" променят представите за това какво е музика и какво може да се постигне в студиото.

В следствие на творчески разногласия, наранени егота и безброй много спорове, "Бийтълс" се разпадат. Не е ясно каква е точната причина, довела до това, но не е изненадващ развой на събитията. След раздялата всеки от Четворката записва солови албуми и продължава творческия си път.

На 8 декември 1980 г. Джон Ленън е убит в Ню Йорк. През 90-те останалите бийтълси се събират и работят по недовършени демота на Ленън. Така се появяват песните Free As A Bird и Real Love. Има и още един демо запис – Now And Then, по който започват работа, но заради лошото качество и нежеланието на Харисън го оставят.

Въпреки това, направените през 90-те от Харисън записи оцеляват и заедно с новата музика на Маккартни и Стар, и мастерирания глас на Ленън се появява последната песен на легендарната група.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.