ДАРИНА ТАКОВА, „Фейсбук“

Никога не пиша за събития, на които не съм била, няма да правя разбори и анализи.

Никога няма да отида да чуя звезда в абсолютен заник и издихание, особено когато точно тази звезда - той, е моят абсолютен любимец от звездната плеяда на големите феномени на операта. 

От миналото, разбира се.

Толкова беше великолепен! Толкова беше страстен и красив!

С това меко излъчване и поглед на кошута, с типичния жест с ръце, с устни издадени напред за проекция на звука, което го правеше така секси. Както пееше Дон Карлос и всичко от ранния Верди, беше сюблимен! Каква дуетна двойка на сцената и в живота бяха с Катя Ричарели! Прелест, рай на голямата музика и чистото певческо изкуство. После дойде левкимията, преживяна съпричастно от всички до един, които сме свързани с това изкуство. Спаси се, слава на Бога! Много големи артисти негови колеги помагаха финансово за лечението му, за трансплантаця на костен мозък. Емоционално и финансово.

Сценичната му кариера приключи, но продължи концертната. Безкрайни концерти по целия свят, които вече бяха много компромисни, но обичта към него и голямото състрадание и съпричастност продължават и до днес.

Само че, вече не пее в Италия, Франция, Германия, родната Испания. Неизменно е в аборигенски държави като нашата, където вкус и критерий липсват, но голямото име привлича и бедният българин на драго сърце вади по 100-200 лв, за да посети подобен концерт. Невежата си мисли, че това е същата тази звезда от тогава... 

Лапа мухи и вярва на плоски реклами.

Или по-скоро, нищо не си мисли...

Той е тук през година - две, сега стои манипулативната реклама, че този е последният му концерта на Балканите, да видим.. 

Той, Катя Ричарели (срам, резил, потрес, катастрофа).

Покойната Кабайе в инвалидна количка.

Явно е присъствието им у нас, страната без критерий..

Попълване на банковата сметка...

Много тъжно.

Няма да забравя никога далечната 1993, когато аз спечелих конкурса "Фр. Виняс" в Барселона.

Направих си подарък.

Дадох баснословната за тогава сума от 120 долара и гледах Карерас и Мирела Френи в Лисео във "Федора".

Беше отвъд триумфа, а любовта на каталунците към техния Хозе беше изразена френетично.

Толкова аплаузи, викове "Браво Хозе", не бях чувала, не ги чух никога на живо и след това по какъвто и да е повод. 

Накрая на спектакъла летеше водопад от цветя и листчета с написано "Обичаме те, Хозе!"

Никога не бих отишла да го слушам сега.

Само при вида му кръвта ми се смразява.

Чух нещо качено от концерта.

Как младият тенор пее височини вместо него, как пеят в хорче, за да не се усети слабостта му..

Транспонираните песни, които изпълнява...

За пари....

Важното е, че публиката е в делириум...

Жално и жалко.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Когато жените обичат, те ни прощават всичко, дори и недостатъците. Когато не ни обичат, те не прощават нищо, дори достойнствата ни.“

Оноре дьо Балзак, френски писател, роден на 20 май преди 226 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

На финалната права

 

Като скъпа и майсторски направена забава „Възмездие“ си струва четиристотинте милиона долара, похарчени за реализацията му...

 

„Двойникът“ – обърнете внимание

Един филм, излязъл на екран в България преди 45 години, като никой друг слага пръст в раната на съвремието – с постистината, с фалшивите новини, с хибридните войни, с мотото на социалните мрежи „всеки сам си преценя“…

Истинско и честно

 

"Видно е,  че  българската литература разбира криво това как правдоподобието или фактологичността трябва да присъстват в литературата. Криво разбиране, което, уви, задълбочава идеята за провинциалност, а и е тъжно, че го наблюдаваме и при дебютанти" - коментар на проф. Амелия Личева