ПЕТЪР ВАСИЛЕВ  

Още през далечната 1980 г. 21-годишният млад канадски музикант Брайън Адамс дебютира на сцената с първия си самостоятелен албум. Звученето на Адамс, установено още тогава, е затвърдено година по-късно с „You Want It You Got It”. Няколко десетилетия и куп хитове по-късно ние продължаваме да се радваме на един от най-талантливите и постоянни рок музиканти.

Не беше различно и на втория концерт на Адамс в България. След като ни посети през ноември 2006 г. като част от турнето към албума „Room Service”, сега музикантът беше у нас за промотиране на „Get Up”, който излезе миналата есен. Всички ние, повече от 10 000 души в арена „Армеец”, дойдохме и си тръгнахме, без да бъдем изненадани с нищо, но безкрайно удовлетворени. И разбира се, без глас от припяване на незабравимите и лесно запомнящи се припеви на парчета, които обичаме от години.

Шоуто започна с новия сингъл „Do What Ya Gotta Do”. Последва „Can't Stop This Thing We Started”. Така неусетно влязохме в един романтичен коловоз от нови парчета и култови класики и се возихме близо 2 часа и 45 минути. Едва ли има по-добър начин да прекараш една студена и дъждовна вторник вечер.

В широкия репертоар от цели 32 песни, на които се насладихме, не бяха пропуснати както шлагерите „Heaven”, „It's Only Love”, „Summer of '69”, „(Everything I Do) I Do It for You”, „Have You Ever Really Loved a Woman?”, „Please Forgive Me”, „Straight From the Heart” и „All for Love”, така и повече от сполучливи нови рок мелодии като „Go Down Rockin'”, „You Belong to Me” и „Brand New Day”.

Като голям шоумен и изпълнител Брайън Адамс успя постепенно да изпълни с енергия уморената от работния ден и неподходящото време българска публика. У нас така и не се е утвърдила по-добрата музикална култура, а и годините на сладникава естрадна музика е вкоренила в родния слушател представата, че трябва да гледа рок концерт сякаш гледа телевизия. 

Не след дълго обаче над 10 000 подскачаха със смартфон (или запалка, в редки случаи) в ръка, изпускайки якетата си на земята и събаряйки раницата на съседа. Положителните емоции обаче бяха взели връх и това нямаше значение. С мощния си и енигматичен глас Адамс заплени всички присъстващи, като демонстрира нагледно, че качественото изпълнение на живо, без пироефекти и претруфени танцови състави, но с няколко китари, пиано и барабани, все още е най-пълният смисъл на думата музика. 

Та така – някои неща не се променят. За щастие понякога хубавото си остава хубаво над 30 години по-късно. Всички меломани трябва да сме благодарни, а и да си отдъхнем, че все още има големи изпълнители, правещи истинска музика и изпълняващи я на сцената. 

Живеем в ера, в която изкуствата са притъпявани и поевтиняват, в опит да бъдат направени по-достъпни и по-лесно смилаеми. Голям и сив облак е надвиснал над музика, литература, изобразително изкуство и т.н. Добре че все още има лъчи, които пробиват този облак от време на време. Един от тези лъчи е Брайън Адамс. 

 

  • АПЛОДИСМЕНТИ

    "Тя беше на много голяма висота..."

    Отзиви на международната оперна критика за дебютната за Соня Йончева роля на Лиза от "Дама Пика" на сцената на Метрополитън опера в Ню Йорк.

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 143 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.

Тя танцува това лято

 

Заснет в Унгария „само“ за 90 милиона долара , „Балерина“ се очертава да е летен хит и да допринесе за поддържане интереса към легендарния свят на Джон Уик.

Българската дилема: между вера и далавера

 

Да рецензираш Александър Кьосев е – казано на корпоративен език – „истинско предизвикателство“. Но и опасна работа, защото ако я вършиш „необмислена или недомислена“, само ще се регистрираш като позорен участник...