Нашата гледна точка

Филмите по пиеси разчитат на диалог и актьорска игра, защото обикновено се случват в една стая. Както и този.

Готови ли сте да дарите органите си?

Филмът е с три номинации за "Оскар" и две за "Златен глобус" и наистина е за съжаление, че не спечели поне една статуетка.

В този филм има толкова разтърсващи моменти, че малцина ще успеят да не заплачат, докато го гледат. И заслужава "Оскар"-и.

Марион Котияр е витална и покрива изискванията към героинята, но Брад Пит е създал много грижи на гримьорите, които са видими и с просто око.

Книгата дава отговор как популярната актриса стига до върха и сглобява пъзела на невероятния й характер. 

 

 

Рон Хайуърд изненадва с този филм и въпросът е защо е толкова слаб.

Книгата има няколко прочита – за живота на един редактор, за непозната страна на сватовноизвестни автори, за механизмите на американското книгоиздаване и разпространение на книгите. Тя е и един урок за българските издатели и книжари.

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…