SKIF

Сръбското кино винаги е било на високо ниво. Традиционната трагикомедия е най-силният му жанр. Такъв е и филмът „Паметник на Майкъл Джексън” – с продуцент, режисьор и сценарист Дарко Лунгулов. Една безумно смешна история, която завършва тъжно, но със светла тъга. 

Сюжетът е изпипан от първата до последната минута. Актьорската игра е класа. Драган Бьелогърлич, Борис Миливойевич, Миряна Каранович, Наташа Тапушкович, Марко Янкетич, Любомир Бандович и Тони Михайловски скъсват зрителя от смях с оригинална игра. Специално внимание заслужава камерата на Матиас Шьонинг  - точна по германски.

Гледайки филма, българският зрител се пита защо нито един български филм не може да стигне такова качество. Българските ленти кънтят на кухо, тегаво и театрално. Сръбските нямат празно. 

Иначе същата история може да бъде разказана и в България – умряло градче, в което нищо не мърда, се чуди как да промени битието си. И съобразителният бръснар измисля да се направи туристическа атракция – паметник на Майкъл Джексън. Така ще докара японски туристи, а и ще впечатли напусналата го съпруга, която се кани да емигрира в Германия и да сключва фиктивен брак. В „заверата” влизат пенсиониран пилот и циганин леяр, измайсторил паметника по приятелски, без пари. Натам сюжетът се разплита като класическа комедия с всички обърквания, които могат да се измислят. Комедията от грешки завършва драматично, но такъв е животът, това е цената на риска и на голямата любов. 

Личи си, че роденият в Сърбия Лунгулов се е школувал в Ню Йорк. Филмите му обират награди и са отличен пример за добро независимо кино. Късметлиите са го гледали на София Филм Фест преди година. През 2009 г. неговият „Тук и там” печели 16 награди и е сръбското предложение за чуждоезичен „Оскар”. Не го взима, но го заслужава напълно. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана