DW

По данни на агенция "Блумбърг", само през последната седмица общото състояние на 500-те най-богати хора в света е намаляло с 444 милиарда долара. Причината: огромният спад на курсовете по световните фондови борси, предизвикани от новините за разпространението на новия коронавирус.

Кой колко губи?

Най-силно е пострадал основателят на "Амазон" Джеф Безос, който е загубил 11,9 милиарда долара, съобщи агенцията в петък, 28 февруари. Състоянието на основателя на "Майкрософт" Бил Гейтс е намаляло с 10 милиарда долара, това на шефа на LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) Бернар Арно - с 9,1 милиарда, а на шефа на "Тесла" Елон Мъск - с 9 милиарда.

Сред на най-силно засегнатите са още: американският бизнесмен Уорън Бъфет, както и Амансио Ортега, основателят на испанската компания за търговия за с дрехи "Inditex", пласираща марката ZARA; Марк Зукърбърг - изпълнителен директор на "Фейсбук"; двамата основатели на "Гугъл" - Лари Пейдж и Сергей Брин, както и мексиканският бизнесмен Карлос Слим.

Агенцията съобщава още, че през 2020 загуби са реализирали вече близо 80% от милиардерите в класацията на "Блумбърг". И повечето загуби са свързани именно с опасенията за икономически спад поради епидемията от коронавирус в Китай и разпространението ѝ по света.

Пряко засегнат от финансовите загуби е и Мики Арисон - шефът на "Carnival Corp". Тази фирма е собственик на круизния кораб "Diamond Princess", където се появи взрив от заболявания на Ковид-19. Само за последната седмица Арисон е реализирал загуби в размер на 1 милиард долара.

Агенция "Блумбърг" напомня и това, че на борсата в Ню Йорк индексът "Дау Джоунс" спадна с повече от 12% през миналата седмица. Това е най-резкият спад за пет дни, регистриран от времето на финансовата криза през 2008 досега.

Загубите на руснаците

Руското издание на "Форбс" съобщи на 28 февруари, че само за ден състоянието на петимата най-богати руснаци се е стопило с над 6 милиарда долара заради борсовия спад. Най-много е пострадал президентът на "Лукойл" - Вагит Алекперов, който е загубил 1,6 милиарда долара. И Владимир Потанин - съсобственик на "Норникел", една от най-големите в света компании за производство на паладий, никел, платина и мед - е загубил 1,4 милиарда, а Леонид Михелсон - ръководител на фирмата за петрол и газ "Новатэка"- 1,2 милиарда долара.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята