Предлагаме ви сатиричния поглед на Иво Беров - журналист, писател и блогър, върху скандала с т.нар. превод на класиката "Под игото", "направен от издателката Нели Стефанова.

-------

Дедикът Марко си пада малко нещо чичко паричко, бос някакъв, защото е гъчкан с пари и дечурлига – дава им да се наливат с пиячка, защото тогава не е имало социални служби и норвежци да ги крадат. И тъкмо си прави той купон и всичко е супер куул, чува се шумотевица, все е едно забиват Ей Си Ди Си, обаче не са Ей Си Ди Си, а некъв Джони избягал от пандиза, ама той е готин, щото пандизът е турски, ама не пандизът е готин, а Джони, и се скатава в една воденица.

Обяснения:

воденица - място, където се мели жито.

жито - жълтата трева, дето расте покрай магистралата, не става за напушване, прави се хляб от нея

мели - стриване на ситно

стриване на ситно - разбиване на малки късове

Във воденицата (виж обясненията) едни турчоля, ама те са и мутри, искат да изплющят Марийка, която е дъщеря на воденичаря (виж обясненията), обаче Джони ги прави да умират всичките, защото е супер як и ги размазва, после се покрива в един манастир, ама един Мунчо го е скивал и много му се кефи, макар че е абсолютен фрийк, не Джони, а Мунчо е фрийк. Турчолята обаче са на власт, защото е имало турско робство, и са скъсали сакото му, което е било марково, защото му го е дал един негов браточка – Соколов , джипи или нещо подобно, а пък в сакото имало брошури и реклами против турчулята, които са на власт и са гадняри, защото е имало турско робство. Те искат да опандизят Соколов, ама чичкото паричкото Марко, дето е и бос, крие брошурите, а после се появява един Бойчо Огнянов, който не е Бойчо Огнянов, а никнейм на Джони, който е всъщност под прикритие. Тоест Иванчо е под прикритие на Джони или обратното, ама както и да е, уотевър.

После Бойчо и Джони, който е Иванчо под прикритие, или уотевър стават френдове, ама не защото са обратни или джендъри нещо, а защато така, а пък по Бойчо си пада едно маце, викат й Рада, малко нещо смотана като гърла, ама иначе вървежна, макар и даскалица. Тя пита едни загубеняци от долните класове кой е измислил азбуката, пък те не знаят, че е уърд офис и една тъпа лузърка не може да отговори, но Бойчо Огнянов й подсказва и вече ноу проблем, всички се събират да си правят хепънинг и да четат прокламации срещу властта, и пърформънси също правят, защото не е имало плазми, а само турско робство, и представят една "многострадална Геновева", която е като турски сериал, но не е турски, макар че е имало турско робство, и накрая пеят бунтовни парчета, а турският началник, който е ин чардж, въобще не се чатка кво става, щото е балък, и всичко щеше да си мине по тънката лайсна, ама тогава идва един Стефчов – гаден хейтър и есхол, иска да гепи кифлата на Бойчо, но като надушва, че това е само никнейм на пандизчия, порти го на полицията и точно в тоя момент общественото мнение го залавя с една Милка, която е тъпа селска пръчка и бута на всеки. Женитбата се спихва, но турчолята мачкат Соколов в една църква.

Там обаче един Колчо в неравностойно положение го спасява, защото е сляп. Бойчо Огнянов пък, който е никнейм, се крие от властите по селата и там среща един супер як пич на име Боримечката. Боримечката – беърфайтър демек, непрекъсноато вика шит, фак и разни други такива и той по една време гепва една гърла Севда, което на турски значи лов, понеже е имало турско робство, и май че я рути, но не се разбира дали наистина я рути, защото всички тръгват да отмъщават на турчолята, които поради турското робство, което го е имало, правят кал на нашите, като ги бият, убиват, изнасилват и подценяват, и накрая те вдигат въстание, ама не турците вдигат въстанието, а българите, защото е имало турско робство.

По-нататък цялата стори започва много да се проточва, с разни колчовци, молчовци, мунчовци, пунчовци, предатели, врагове, хейтъри и всякакви такива и затова накрая всички умират геройски, а също и защото турчолята са много повече от нашите и набиват главите им на кол, ама не нашите на турчолята, а турчолята на нашите и съвсем накрая върху тях се изплюва оня фрийк Мунчо, а пък те го обесват, защото е имало турско робство, въпреки майцепродавците, които твърдят, че го е нямало, и тоя луд беше единственият, който се осмели да протестира.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.