Световноизвестният оперен певец Пласидо Доминго получи ново обвинение в сексуален тормоз, съобщи сайта freemalaysiatoday.com. Преди три години той беше принуден да се извини за посегателствата и това му се отрази на калиерата, най-вече в САЩ.

Обвиненията този път са отправени от испанска певеца, чиято самоличност не се разкрива. По време на предаване на телевизионния канал La Sexta в неделя тя е била показана на екран като тъмен силует. Според предполагаемата жертва единият от тримата тенори, а именно Пласидо Доминго, веднъж се опитал да я целуне, а при друг случай поискал от нея разрешение да пъхне ръцете си в задните джобове на панталоните й. 

Ето част от разказа й:

„Едно от първите неща, които ти казват, е да не се качваш сама в асансьор с Пласидо Доминго. Първият път, когато се почувствах неспокойна, беше на репетиция. Той ми каза пред всички: „Слушай, мога ли да пъхна ръката си в един от тези твои прекрасни джобове. Аз носех панталони с бродиран заден джоб. Стомахът ми се сви, защото си помислих какво да отговоря на Доминго, за да продължим нормално. Ако му кажа „не“, щеше да има последствия, а ако кажа „да“ – дори не исках да си помисля за това. Той е Доминго. Той е недосегаем“.

Жената твърди, че именно затова не е докладвала за тези инциденти от началото на този век на своите ръководители или на властите. Засега няма повдигнато криминално обвинение. 

В разследване на Американската гилдия на музикалните артисти (AGMA) от 2020 г. над 20 жени – певици, танцьорки, вокални педагози и обслужващ персонал зад кулисите, разказаха, че са били свидетелки или жертви на неподходящо поведение от страна на Доминго в продължение на повече от три десетилетия. По думите им, известният тенор се е опитвал да ги целува или да ги докосва по непозволен начин, канил ги е на срещи, звънял им е по телефона нощем и т.н. Те смятат, че отказите им от контакт с Доминго е повлиял негативно на кариерите им. Неговият прес-секретар нарече признанията им опит да се очерни репутацията на тенора.

По повод обвинята в сексуални посегателства през февруари 2020 г. Доминго заяви:

„През последните няколко месеца доста мислих за твърденията, които различни мои колеги отправят срещу мен. Уважавам това, че тези жени най-накрая се почувстваха достатъчно удобно, за да говорят, и искам да знаят, че искрено съжалявам за болката, която им причиних.

Поемам пълна отговорност за действията си и се промених към по-добро. Сега осъзнавам, че някои жени може би не са могли да изразят честно мнението си заради опасения, че това би повлияло негативно на кариерите им. Макар и никога да не съм имал такива намерения, никой не бива да бъде поставен в положение да се чувства така“.

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.