Интервю

„Не съм във възторг от прехвалването на авторите емигранти”, казва литературният критик.

„Драстичният скок на социалното неравенство, усещането за безпомощност, усещането, че твоите интереси не са представени на политическо ниво, води до мобилизацията срещу чужденците, за напускане на ЕС и за омраза към Брюксел”, казва германският философ.

Родителите ми не ми дадоха първи тласък, почти се борех за правото да бъда цигуларка, казва младата музикантка, която през пролетта спечели конкурса "Карл Нилсен".

„На втория ден след освобождението на Бухенвалд видях един чернокож американски войник, който за първи път виждаше ужасии като тези в лагера. Той плачеше и плачеше безутешно”, казва писателят. 

„ Късметлийка съм, много голяма късметлийка, но не и успяла”, казва американската писателка. 

„Европейският съюз разруши финансовото управление на отделните държави, разстроен е социалният разум. Нуждаем се от общество от граждани, което да промени посоката на социалната машина”, казва италианският философ.

„България е с желязна и утвърдена школа в класическото изкуство”,  казва младият баритон, носител на престижни награди.

„Като бивш учител настоявам, че ученето е важно, но в никакъв случай не искам книгите ми да бъдат поучаващи”, казва авторът на „Наръчник на оптимиста. 

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 221 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие