Антонело Маракорда е артистичният директор на Kammerakademie в Потсдам и диригент на Het Gelders Orkest  в Холандия. Той е бил концерт майстор при легендарния Клаудио Абадо преди 15 г. Днес classicfm.com го определя като един от най-вълнуващите диригенти. Той даде интервю за медията. 

---

Кой е най-ранният ви музикален спомен? 

- Как като дете слушаме с майка ми запис на Мария Калас, която пее "Травиата" на Верди. Бил съм на 3 или 4 години. 

Как станахте диригент? 

- Това беше дълго пътуване. Още като дете съм искал, затова съм имал книги за дирижирането, написани за деца. Но това не си го спомням. На 6-7 г. започнах да свиря на цигулка. Станах концерт майстор в младежкия оркестър "Густав Малер", ръководен от Клаудио Абадо. След 8-9 години реших, че свиренето на инструмент не ми е достатъчно - исках да работя с музиката без ограниченията на инструмента и затова станах диригент. 

Коя е връхната точка в кариерата ви?

- Бих казал - първият концерт на фестивалния оркестър на Люцерн - също основан от Абадо. Това се случи точно след като той се разболя от рак и претърпя тежка операция. Открихме фестивала с Втората симфония на Майлер и беше невероятно. Повечето ми върхови моменти са свързани с Малер. 

Кои са музикалните ви идоли? 

- Да се уча от Клаудио Абадо беше невероятно. Също и да правим музика заедно. Имах много добър учител и в Холандия - Херман Креберс. Научи ме на дисциплина. И двамата ми учители ме научиха, че музикантът всъщност никога не е напълно готов. Може години наред да работи като луд, но никога не достига края, защото винаги можеш да влезеш още по-надълбоко в музиката. 

Какъв съвет бихте дали на младите музиканти?

- По-добре да направиш нещо с една година закъснение, отколкото една година по-рано. В днешно време всички бързат и е лесно да се направи грешка. 

Има ли запис или проект, който бихте искали да направите отначало? 

- Абсолютно всички! Ако някой ден отговоря отрицателно на този въпрос, или ще съм умрял като артист, или няма да съм вече музикант. В мига, в който задоволиш желанията си, вече не си жив. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Науката е диференциално уравнение. Религията е състояние, което поставя граници.“

Алън Тюринг, британски учен, роден на 23 юни преди 109 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

Да - 40%
Не - 50%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Заслуженият успех на „Братя“

 

За силното въздействие на сериала допринесе и още нещо – стегнатият му ритъм, компресираният разказ, умението да се пласира интересна и занимателна история в рамките на около 30 минути.

Уди Алън между „Осанна!“ и „Разпни го!“

 

„Само да вметна“  е дългоочакваното защитно слово на легендарния кинаджия

Голата истина за група „Жигули“

 

За каква криза може да се говори в родното ни кино, дори в днешните условия, след като имаме такъв талантлив и плодовит режисьор?