"СВОБОДНА ЕВРОПА"

Ректорът на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ проф. Анастас Герджиков разкритикува политиците, които застанаха най-отпред на шествието за 24 май в София. Празничното шествие започна от Ларгото и продължи до паметника на Светите братя Кирил и Методий пред Народната библиотека.

„Коментирам за втори път поведението на политиците, които пак се наредиха преди нас на шествието. Ще кажа само, че безобразието се превръща в традиция“, каза проф. Герджиков по време на академичното тържество на университета.

Начело на шествието бяха президентът Румен Радев, вицепрезидентът Илияна Йотова, кметът на София Йорданка Фандъкова, министрите Екатерина Захариева и Боил Банов, както и председателят на БСП Корнелия Нинова.

Проф. Анастас Герджиков напомни, че миналата година се е случило същото и че традицията повелява шествието да бъде водено от българското духовенство. Ректорът каза, че цяла година и мислил защо е така и стигнал до извода, че политиците не са злонамерени.

„Повечето от политиците преди това никога не са участвали в шествието и затова не знаят какъв е неговият ред - винаги най-отпред върви българското духовенство, след него са представителите на научните, образователните и културните институции, а после цялото българско гражданство, което обича светлия празник“.

„Може да симулираш интелект, но не можеш да симулираш духовност. Затова днешният празник е толкова ценен, всички усещаме дълбоко в себе си, че културата и духовността са най-човешкото - това, което не може да ни се даде наготово или да ни се отнеме насила.

Бъдещето на съществуващите професии е неясно, посочи той и допълни, че в тази ситуация му се струва недалновидно желанието на някои работодатели да получат от образователната система готови работници, обучени да извършват конкретна работа.

Машината, която умеят да управляват, след няколко години ще изчезне, а много е вероятно след нея да изчезне и цялата индустрия, от която е част тя, каза проф. Герджиков и допълни, че по същата причина трябва добре да се обмисли и професионалното и дуалното образование, за да не остави възпитаниците му без работа, а производството без квалифицирани кадри.

  • АПЛОДИСМЕНТИ

    "Тя беше на много голяма висота..."

    Отзиви на международната оперна критика за дебютната за Соня Йончева роля на Лиза от "Дама Пика" на сцената на Метрополитън опера в Ню Йорк.

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 143 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Сценарии за бъдещето

Сборникът „Червеният кръст на сцената“ съдържа драматургия и театрална есеистика на Цвета Софрониева, създадени между 1988 и 2024 г. Тя разглежда възможностите на културата да бъде „спешна помощ във време на промяна на отношението на човечеството към самото себе си“.

Тя танцува това лято

 

Заснет в Унгария „само“ за 90 милиона долара , „Балерина“ се очертава да е летен хит и да допринесе за поддържане интереса към легендарния свят на Джон Уик.

Българската дилема: между вера и далавера

 

Да рецензираш Александър Кьосев е – казано на корпоративен език – „истинско предизвикателство“. Но и опасна работа, защото ако я вършиш „необмислена или недомислена“, само ще се регистрираш като позорен участник...